دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
۲ نفر

بوستان رازی یکی از شناخته‌ترین بوستان‌های تهران است. بوستانی بزرگ با امکانات تفریحی و ورزشی فراوان که دریاچه بزرگ و مصنوعی، زمین اسکیت، باشگاه پینت بال و اسکوآش آن محبوب‌ترین قسمت است و مخاطبان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

بوستان رازی

همشهری آنلاین_رضانیکنام: بوستان بزرگ رازی مانند نگین انگشتر در محدوده بافت مسکونی پرجمعیت و متراکم نقاط مرکزی تهران می درخشد. برای ساکنان این بخش از شهر وجود این بوستان با امکانات متنوعی که دارد مایه رفاه و آسایش است. خانواده های ساکن در محله های دور و نزدیک برای گذران اوقات فراغت وقتشان این بوستان را تفرجگاه مناسبی می دانند چراکه امکانات ورزشی و تفریحی آن برای همه رده های سنی تدارک دیده شده است. بوستان رازی حدود ۲۵ هکتار مساحت دارد و به همین دلیل یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های تهران به شمار می‌رود.

بوستان هفت دروازه اینجاست

این بوستان دریاچه‌ای دارد که می‌توانید در آن قایقرانی کنید و البته ماهیگیری. مدیران و تصمیم‌گیران این مجموعه برای اینکه مخاطبان لحظه‌های خوشی را تجربه کنند با ریختن ماهی در درون دریاچه امکان ماهیگیری را فراهم کرده‌اند. اما تنها دریاچه و قایقرانی و ماهیگری نیست که بوستان رازی را هیجان انگیزه کرده، این بوستان دارای امکانات فراوان ورزشی و تفریحی نیز هست. این بوستان دارای زمین بازی، شهربازی، زمین فوتبال چمن مصنوعی و طبیعی، پیست دوچرخه‌سواری، زمین اسکیت، زمین اسکوآش، باشگاه پینت‌بال، باشگاه روباز پینگ‌پنگ، جاده سلامت، سایت بازی‌های کامپیوتری، پردیس سینمایی رازی، آکواریوم و کبوترخانه است.

بوستان هفت دروازه اینجاست

این به جز امکانات فرهنگی است که مجموعه رازی در اختیار دارد. فعالیت‌ها و امکانات فرهنگی فراوانی چون نمایشگاه فصلی کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز مشاوره نیروی انتظامی، فرهنگسرای ورزش که به‌عنوان فرهنگسرای رازی نیز شناخته می‌شود (شامل کتابخانه با ۲۵ هزارو ۹۳۰ جلد کتاب، نگارخانه، استخر، سالن هنرمندان، گلخانه)، انجمن ایدز ایران، انجمن دارت و خانه کشتی در این بوستان وجود دارد.

حال امکانات رفاهی بوستان رازی را نیز به مجموعه داشته‌های آن اضافه کنید. امکاناتی چون آلاچیق‌های زیبا، استراحتگاه‌های بزرگ خانوادگی، مسجد کمیل با معماری سنتی، سفره ‌خانه سنتی، بازارچه صنایع‌دستی، مجسمه‌ها و تندیس‌های گوناگون، کافی‌شاپ موجود در پردیس سینمایی و پارکینگ عمومی که رفتن به این مجموعه را جذاب‌تر می‌کند.

بوستان هفت دروازه اینجاست

طراحی فضای سبز این بوستان بزرگ تهران بسیار پرتنوع بوده و گونه‌های گیاهی متعددی در سرتاسر این بوستان یافت می‌شوند. پوشش گیاهی بوستان رازی شامل سرو نقره ‌ای، سدروس، سرو لاوسون، بلوط همیشه سبز، زیتون، اقاقیا، بید مجنون، تبریزی، زبان گنجشک، زردآلو، چنار، صنوبر، کاج، اکالیپتوس، افرا، ارغوان، گوجه گل، گیاه میخک هندی، گیاه لیلکی، گلیخ و گل ختمی است. مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ تهران به‌طور گسترده در این پارک فعالیت می‌کند و از پرورش قارچ و گیاهان دارویی و فصلی تا برپایی نمایشگاه‌های مختلف و حتی ارائه مشاوره گیاه‌پزشکی به دوستداران را در این پارک انجام می‌دهد.

بوستان هفت دروازه اینجاست

هفت در ورودی این بوستان موجب شده که شهروندان اینجا را بوستان «هفت دروازه» بنامند چون از همه خیابان‌های اطراف به این محوطه راه دارد. یعنی از شمال به خیابان قزوین، از شرق به خیابان کارگر جنوبی، از غرب به خیابان مرادی و از جنوب به خیابان هلال ‌احمر.

کد خبر 671871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha