گلوله‌های رنگی از مارکرها پرتاب می‌شود، چندتایی به هدف می‌خورد و تعدادی هم خطا می‌رود و به سوی آسمان پخش می‌شود. هر تیم سعی می‌کند پشت موانع سنگی پناه بگیرد و گروه مقابل را به ضربه گلوله‌های پی‌درپی از میدان بیرون کند. چون هدف بازی «پینت‌بال» حذف اعضای تیم مخالف با اسپری کردن رنگدانه‌های محلول در آب است.

ماشه رو بچکان

همشهری آنلاین _ پروانه بهرام‌نژاد:اگر اهل بازی و فعالیت‌های گروهی هستید می‌توانید به همراه خانواده به زمین پینت‌بال بوستان رازی در کنار دریاچه بروید و تجربه‌ای مهیج داشته‌باشید. بازی پینت‌بال، به اعتقاد کارشناسان ورزشی، در عین لذت‌بخش بودن، وزن و استرس افراد را کاهش می‌دهد و روان را تقویت می‌کند.

  • ساعت‌های رنگی و هیجانی

دختر و پسر ندارد. همه می‌توانند با حضور در مجموعه رازی پینت‌بال بازی کنند؛ آن هم به مدت ۲ساعت. ملکی بیشتر توضیح می‌دهد: «پیش از مراجعه هماهنگی تلفنی الزامی است تا حضور افراد تداخل نداشته باشد و اینجا معطل نشوند. طی ۲ ساعتی که افراد اینجا هستند، تقریباً ۱۵دقیقه آن به پوشیدن‌ لباس در رختکن‌های مجزا و ارائه توضیحات اختصاص می‌یابد. بعد وسایل را تحویل می‌گیرند و در ۲ تیم ۸ تا ۱۵ نفره یارگیری می‌کنند. پیش از ورود به زمین بازی و آغاز از نقطه شروع، ضمن آموزش کار با اسلحه، نکاتی را به آنها یادآوری می‌کنیم که سلامتشان به خطر نیفتد. افراد براساس سناریوهایی وارد زمین می‌شوند. لطف این بازی به تعداد نفرات آن است. هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، هیجان بازی هم افزایش می‌یابد. پینت‌بال، بازی خانوادگی و جزو پنجم ورزش پرهیجان جهان است که آدرنالین را بالا می‌برد.».

 ۲ ساعت هیجان در زمین پینت‌بال بوستان رازی | ماشه  را بـچکان!

  • تلفیقی از تیراندازی، شطرنج و دوومیدانی

پینت‌بال از ۲ کلمه Paint (رنگ) و Ball (توپ) تشکیل شده‌ که در آن انواع موانع ۲ طرف زمین قرار می‌گیرد و دور زمین هم توری محافظ دارد. در این بازی افراد در ۲تیم با توجه به زمین بازی و قواعد و سناریوهای متفاوت در برابر هم قرار می‌گیرند و سعی دارند دیگری را شکست دهند. به اعتقاد کارشناسان این رشته ترکیبی از دوومیدانی، تیراندازی و تفکر استراتژیک شطرنج است. نشانه گرفتن، دویدن سریع و برخورداری از سرعت در حرکات لازمه پینت‌بال است. «علی ملکی» که همراه برادرش مدیریت مجموعه پینت‌بال بوستان رازی را برعهده دارد دراین‌باره می‌گوید: «در مجموعه رازی انجام بازی پینت‌بال برای همه به جز افراد کمتر از ۱۲ سال و قد پایین‌تر از ۱۲۰ سانتیمتر امکانپذیر است.»

  • ماسک را بردارید کور می‌شوید!

ارائه آموزش‌های لازم قبل از شروع بازی از مراحل مهم این تفریح است. ملکی که این نکات را هر روز به مراجعان توضیح می‌دهد می‌گوید: «به هیچ‌وجه ماسک را در زمین بازی از روی صورت برندارید. این کار خطرناک است و در صورت برخورد گلوله با چشمتان حتی منجر به تخلیه چشم خواهد شد. حتی اگر نفر آخر بازی در میدان هم هستید به هیچ‌وجه نباید ماسک‌ را از صورت بردارید یا به آن دست بزنید. قبل از شروع بازی کار با اسلحه را باید بیاموزید و یادتان باشد موقع خروج از زمین هم اسلحه را باید روی ضامن قرار دهید و خارج شوید.» آماده کردن تفنگ پینت‌بال برای تیراندازی بستگی به نوع الکترونیکی و مکانیکی بودن آن روش‌های متفاوتی دارد که به کمک راهنما انجام می‌شود.

 ۲ ساعت هیجان در زمین پینت‌بال بوستان رازی | ماشه  را بـچکان!

  • قوانین بازی

قانون‌های بازی پینت‌بال متفاوت است ولی چند قانون همیشه در مجموعه‌ها وجود دارد تا باعث جذاب‌تر شدن بازی ‌شود.
‌ـ بعد از اصابت گلوله یا تیر یا توپ، آن را اعلام کنید.
‌ـ رنگ پاشیده شده بر اثر اصابت گلوله را پاک نکنید.
‌ـ از محیط تعیین شده برای بازی خارج نشوید.
‌ـ به نظر داور بازی توجه کنید و احترام بگذارید.
‌ـ بعد از پایان بازی اسلحه را روی زمین نگذارید.

  • چند اصطلاح پینت‌بالی

مارکر: همان اسلحه پینت‌بال است که ۲ مدل الکترونیکی و مکانیکی دارد.
هاپر: مخزن گلوله اسلحه پینت‌بال است که معمولاً با پیچاندن یا بستن گیره‌ مخصوص، روی تفنگ نصب می‌شود.
گوگلز: ماسک محافظ است که شامل محافظ چشم (شیشه استاندارد)، محافظ گوش و صورت است.

  • ساعت فعالیت پینت‌بال رازی: ۸ تا ۲۳:۳۰

شماره‌های تماس: ۵۵۴۲۱۶۶۴ و ۰۹۲۲۲۰۰۶۲۰۶ هماهنگی تلفنی پیش از مراجعه الزامی است.
نشانی: خیابان کارگر جنوبی، بین میدان قزوین و رازی، ‌خیابان مرادی، نرسیده به خیابان هلال‌احمر، جنب شهربازی پارک رازی
مساحت: ۲هزارمترمربع
تعداد نفرات بازی: ۸ تا ۳۰ نفر
مدت زمان: سئانس ۲ ساعته
مخاطبان: بانوان و آقایان
محدودیت‌ها: افراد کمتر از ۱۲ سال و قد کمتر از ۱۲۰ سانتیمتر
تجهیزات لازم: اسلحه، دستکش، لباس، جلیقه ضدگلوله، کلاه، ماسک و...
هزینه: بابت ۱۰۰ تیر ۶۰ هزار تومان
هزینه شارژ مجدد: ۱۰۰ تیر۶۰ هزار تومان، ۵۰ تیر ۳۵ هزار تومان
جای پارک: در پارکینگ بوستان رازی و خیابان مرادی

کد خبر 647255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha