همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در حال حاضر ضمانت 5 سال را برای کیفیت آسفالت گرفته‌ایم و در نظر داریم این ضمانت را به 10 سال افزایش دهیم.

به گزارش مهر، دکتر محمد باقر قالیباف شنبه (یازده آبان) در حاشیه مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید آسفالت کشور در جمع خبرنگاران گفت: از دغدغه‌های اصلی ما در تهران و در کشور موضوع کیفیت و کمیت آسفالت بود و مردم دائم می‌دیدند که آسفالتها بعد از مدت کوتاهی از بین می‌روند و مجددا آسفالت می‌شوند که این موضوع علاوه بر این که هزینه‌هایی را به شهر تحمیل می‌کرد آلودگی محیط زیست را نیز به دنبال داشت.

شهردار تهران گفت: در سالی که گذشت 53 میدان میوه و تره بار برای افزایش دسترسی مردم به سطح شهر افزوده شد، اما اعتراض مردم را نسبت به کیفیت میوه‌ها در میادین قبول دارم و می‌پذیرم که در ارائه کیفیت میوه هنوز قابلیت لازم را پیدا نکردیم.

وی افزود: در سه سال گذشته تلاشهای زیادی شد تا از نظر علمی از آخرین تکنولوژیهای دنیا استفاده شود و سرانجام این کارخانه با قابلیت تولید 240 تن آسفالت با کیفیت مناسب و بهترین دانه بندی در هر ساعت افتتاح شد.

قالیباف خاطرنشان کرد : کارخانه تولید آسفالت 240 تنی دیگری نیز در دست احداث است و با مجموعه پیمانکاران بخش خصوصی کارخانه‌های دیگری با تولید آسفالت با تناژ کمتر بهره برداری شده است.

به گفته شهردار تهران در دو سال گذشته هر ماه کیفیت آسفالتها بهتر وهمچنین حجم آسفالتها نیز افزایش یافته است که به خوبی در سطح شهر ملموس است، هر چند در کوچه ها به دلیل آن که فینیشرها و غلطتکها نمی‌توانند به درستی وارد شوند تفاوتهایی با شریانهای اصلی وجود دارد، اما در مجموع امیدوارم هر روز کیفیت آسفالت در تهران بهتر شود .

 قالیباف در مورد آسفالت ادامه اتوبان بابایی گفت: پس از آن که لوله گاز این محدوده به خوبی دفن شد کار آسفالت این محدوده را از بعد دانشگاه امام حسین (ع) ادامه می‌دهیم.

شهردار تهران با اشاره به بهبود وضعیت حمل آسفالت اظهار کرد: از معضلات مهم تهران موضوع حمل آسفالت بود که به علت دوری راه و ترافیک، دمای مورد نظر آسفالت از دست می‌رفت، اما در این زمینه امکانات حمل افزایش یافته است و در حال حاضر یک خودروی حمل آسفالت 4 برابر خودروهایی قبلی می‌توانند آسفالت حمل کنند و عایق بندی درون آن نیز به گونه ای است که کمترین حرارت را از دست می دهد.

قالیباف در مورد مشکلات موجود ر زمینه همسطح سازی دریچه‌های سطح شهر گفت‌: مسئولیت بعضی از این دریچه ها بر عهده سازمانهای دیگر است و نبود مدیریت واحد شهری موجب برخی از این مشکلات شده است، اما تدابیری در نظر گرفته شده تا به طور همزمان با ریختن آسفالت، همسطح سازی نیز انجام شود، با این حال این موضوع هنوز نقطه آسیب ماست و امیدوارم تا پایان امسال در این زمینه نیز به نتیجه قطعی برسیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر کیفیت نامناسب میوه‌ها در میادین میوه و تره بار با بیان این که  مردم در زمستان نگران عرضه میوه در این میادین نباشند اظهار کرد: در سالی که گذشت53 میدان میوه و تره بار برای افزایش دسترسی مردم به سطح شهر افزوده شد، اما اعتراض مردم را نسبت به کیفیت میوه‌ها در میادین قبول دارم و می پذیرم که در ارائه کیفیت میوه هنوز قابلیت لازم را پیدا نکردیم .

قالیباف افزود : در زمینه توزیع کالاها  این کار از طریق فروشگاههای شهروند انجام می‌شود اما در مورد ارسال میوه‌ها از میادین به خانه ها این کار در منطقه 5 به طور آزمایشی انجام شد که برخی اشکالات در مورد بسته بندی وجود داشت که با رفع آن  این کار نیز انجام خواهد شد.

شهردار تهران با تاکید بر این که قیمتها بر اساس کیفیت میوه‌ها متفاوت است اطمینان داد که قیمت میوه‌ها به طور کامل کنترل می‌شود.

قالیباف در مورد مشکلات موجود در خط 2 اتوبوسهای تندرو خاطرنشان کرد: ایستگاههای خط دو نصب شده‌اند و ایستگاههای خط 2 با خط یک متفاوت است و شیشه‌ای در آن نصب نمی‌شود که این نوع ایستگاهها را نپسندیدیم و به طراحی شهاب خودرو اشکالاتی وارد بود که قرار شد در خط 3 حل شود.

وی افزود: در حال حاضر 250 دستگاه اتوبوس در خط 2 تردد می‌کند که در این خط تردد بیش از این تعداد مقدور نیست، اما حجم مسافری که در این خط جابه جا می‌شوند قابل قیاس با هیچوقت نیست.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید بتوانیم اتوبوسها را چند کابینه کنیم تا با تعداد اتوبوس کمتر ظرفیت جابه جایی بیشتر شود و اگر برخی از اتوبوسها فرسوده هستند گفته‌ایم که اتوبوس بدهند تا ما به کار گیریم.

وی در مورد ورود واگنهای جدید مترو نیز گفت : این واگنها در حال حاضر در گمرگ بندعباس هستند و تا پایان آبان ماه خواهند رسید.

 قالیباف ضمن تشکر از همه کسانی که در حوزه آسفالت کار علمی و جهادی کرده‌اند گفت: بارها گفته بودم که چگونه برخی سنتها را که بیش از 40 سال است که اجرا می‌شود تغییر داده و به روز کنیم که خوشحالم این کار در بخشهای مختلف در حال انجام است.

وی خطاب به همکاران شهرداری افزود: امروز اگر پول هم به ما اجازه دهد نمی‌توانیم از روشهای گذشته استفاده کنیم چرا که زمان برای ما بسیار مهم است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید از تجربه سایر کشورها استفاده کنیم خاطرنشان کرد: در حال یک تغییر و تحول جدی از جنبه کمی و کیفی در بحث آسفالت هستیم و امیدوارم کاری که آغاز شده با شتاب بیشتر، تغییر روشها و استفاده از تجهیزات مناسب، اعتماد سازی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا ادامه یابد.

کد خبر 67184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز