مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر قالیباف از آغاز بالغ بر 400 پروژه جدید شهری در تهران خبر داد.

به گزارش مهر، شهردار تهران که در مسجد قدس منطقه 6 تهران در جمع شهروندان سخن می‌گفت با بیان این خبر گفت: با تلاش جمعی تمامی پروژه‌های نیمه تمامی که از سالها پیش در شهر تهران نیمه کاره رها شده بود را هم اکنون فعال کرده‌ایم.

دکتر محمد باقر قالیباف با بیان این مطلب اظهار داشت: تونل رسالت پروژه‌ای بود که باید با 7 میلیارد تومان اعتبار و در مدت زمان 30 ماه افتتاح می‌شد اما در مدت زمان 10 سال و با هزینه 75 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 400 پروژه جدید هم در شهر تهران آغاز کرده ایم که تونل توحید و تونل صدر- نیایش از مهمترین آنهاست.

وی با بیان اینکه همه سعی ما بر این است که کارها را در شهرداری تهران در سه سطح کارهای ضروری، میان مدت و بلند مدت پیش ببریم افزود: در بخش مربوط به شهروندان در حوزه کارهای کوتاه مدت متمرکز شدیم و در تلاشیم تا اعتماد شهروندان که مهمترین سرمایه هر سازمانی است را جلب کنیم.

قالیباف افزود: در حین این کار در تلاشیم تا مشارکت شهروندان را هم داشته باشیم و در گام بعدی باید سطح آگاهیهای شهروندان را بالا ببریم تا آنها نسبت به حقوق و تکالیف خود آشنا شوند.

وی ادامه داد: در حوزه مسایل شهری هم در سه سطح کارهای جاری، میانی و کلان فعالیت می‌کنیم به طوری که در حوزه‌های مختلف از جمله آتش نشانی، بازیافت، حمل و نقل و ... گامهای موثری برداشته ایم. برای مثال تعداد ایستگاههای آتش نشانی را در تهران به 100 ایستگاه رسانده‌ایم که البته این تعداد باید به 120 ایستگاه برسد.

شهردار تهران تصریح کرد: در سطح میانی کارها هم به مباحث مربوط به آسفالت، جدول، فضای سبز، تفکیک زباله از مبدا و ... رسیدگی می‌کنیم به طوری که 9 ماه قبل روزانه در شهر تهران 70 تن زباله تفکیک می‌کردیم که در کمتر از یکسال در حال حاضر این رقم به 900 تن رسیده است که اگر بتوانیم به 1200 تن برسیم به حد استاندارد رسیده ایم.

شهردار پایتخت در ادامه به دیگر اقداماتی که در سطح میانی کارها انجام شده اشاره کرد و گفت: در بحث مربوط به اماکن ورزشی اقدامات مفیدی انجام شده و 500 زمین چمن در ظرف 18 ماه احداث شده است. از سوی دیگر، تعداد سالنهای ورزشی الزهرا(س) مخصوص بانوان در شهر به 120 سالن رسیده است و در همین منطقه 6 هم 3 مجموعه ورزشی بزرگ در حال ساخت است که یکی از آن‌ها تا پایان سال جاری و 2 مجموعه دیگر در سال آینده افتتاح می‌شود.

به گفته وی بودجه شهرداری منطقه 6 در سال گذشته 22 میلیارد بوده که این رقم در سال جاری به 60 میلیارد رسیده و با رشد قابل قبولی مواجه بوده است.

قالیباف افزود: یکی دیگر از کارهای بزرگ ما راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک بود که می‌توان از آن به عنوان یک پروژه ملی یاد کرد . این پروژه 30 ماه انرژی از ما گرفت تا توانستیم 4 میلیون پرونده را اسکن کرده و وارد سیستم کنیم.

وی توجه به آسیبهای اجتماعی و مسایل فرهنگی را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: در مسایلی از قبیل توجه به زنان سرپرست خانوار، توجه به فعالیت‌های فرهنگی مانند سامانه‌های نشاط، توجه به بحث آموزش و پرورش، توجه به حورزه های علمیه و ... هم گامهای خوبی از سوی شهرداری تهران برداشته شده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود از همه شورایاران و شهروندان تهرانی خواست تا طرح هبه را جدی بگیرند و با مشارکت خود در این طرح شهرداری را یاری کنند.

قالیباف با بیان اینکه در سطح میانی کارها تلاش شده تا در حین رسیدگی به مسایل شهری به مسایل محله‌ای هم توجه شود، به کارهای سطح کلان شهرداری اشاره کرد و گفت: توسعه مترو یکی از این کارهاست. ما باید با توسعه مترو و حمل و نقل عمومی مشکل ترافیک تهران را حل کنیم. در 25 سال فعالیت مترو 50 کیلومتر خط مترو ساخته شد اما ما برنامه‌ریزی کردیم که با همیاری شورای شهر سالی 15 کیلومتر خط مترو احداث کنیم و قصد داریم به سقف 200 کیلومتر خط مترو در شهر تهران در آینده برسیم. این در حالی است که احداث هر کیلومتر خط مترو 50 میلیارد خرج دارد.

وی با بیان اینکه به بافتهای فرسوده هم رسیدگی و توجه می‌کنیم گفت : در بحث آبهای سطحی هم کارهای مناسبی صورت گرفته است.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: حتما اشکالاتی در کار ما وجود دارد اما به شما مردم فهیم تهران اطمینان می‌دهم که ما می‌دانیم چه می کنیم و چشم بسته حرکت نمی‌کنیم و در عین حال همواره نیازمند کمک شما هستیم.

کد خبر 67671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز