گروه شهری: به‌دنبال تجمع تعدادی از شهروندان تهرانی مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تهران در اعتراض به طرح یکسان‌سازی‌ قبور شهدای بهشت زهرا، خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر اعلام کرد:

 متهم کردن شهرداری و سازمان بهشت‌زهرا به انجام اقدامات خودسرانه و بدون هماهنگی اصلا منصفانه نیست.

وی تاکید کرد: در طرح ساماندهی قبور شهدا هیچگونه اقدامی بدون هماهنگی با بنیاد امور ایثارگران صورت نگرفته است.

به گفته دانشجو، اعتراضات غالبا مربوط به سنگفرش و جدول‌بندی ضلع جنوب قطعه 40 است درحالی که این طرح به‌عنوان یک طرح مصوب مراحل قانونی خود را طی کرده، بودجه مشخصی دارد و در مراسم کلنگ‌زنی آن علاوه بر شهردار تهران، رئیس بنیاد شهید نیز حضور داشته است.

وی با اشاره به اینکه، طرح ساماندهی قبور شهدا در قالب برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می‌گیرد، تاکید کرد: بنابراین جای هیچ‌گونه اعتراضی نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به جایگاه ویژه و شاخص شهدا در جامعه، اضافه کرد: حساسیت برخی افراد و خانواده‌های شهدا در این مورد قابل درک است؛

اما اینکه شهرداری و سازمان بهشت زهرا بدون هماهنگی کار کرده باشند اتهام کاملا نادرستی است؛ چراکه بنیاد شهید و صاحب‌نظران این عرصه در تمام مراحل کار حضور داشته و اعمال نظر کرده‌اند.

بنا براین گزارش، محمد باقر قالیباف  نیز با حضور در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران در این مورد گفت: دیدگاه‌های خانواده‌ شهدا در مورد قبور جمع‌آوری و اعمال خواهد شد.

اعلام نظر درباره پرونده سعادت‌آباد

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد رسیدگی به حادثه «سعادت آباد» گفت: رسیدگی به موضوعات این چنینی راه‌کار خود را دارد و شورا در روزهای اول بروز این حادثه، آنچه در توانش بود را برای کمک به حادثه‌دیدگان و رسیدگی به وضعیت آنها انجام داد؛

اما رسیدگی به این موضوع از جنبه‌های قضائی توسط قوه قضائیه در حال پیگیری است و برخورد با مسببان، پیگیری می‌شود و شورای شهر تهران نیز در جریان جزئیات این موضوع قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران انتقاد‌هایی را در مورد نظریه کارشناسی قضائی وارد کرده و به همین دلیل، هیات کارشناسی نیز مجددا تشکیل شده و بررسی مجددی داشته‌اند؛

اما هنوز حکم قضائی صادر نشده و قبل از اعلام این حکم نیز نمی‌توان اظهار نظری کرد.

کد خبر 66724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز