مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

سخنگوی شورای شهر هفته گذشته در مورد ساخت گورستان جدید تهران به همشهری گفت که تمامی مقدمات قانونی در این‌باره در طرح جامع فراهم شده و تنها معطل همکاری مسئولان مانده‌ایم.

خسرو دانشجو با تاکید بر اینکه دیر یا زود باید تصمیم قطعی در این‌باره گرفته شود، گفت: طرح جامع شهر تهران محل احداث گورستان‌های جدید را در شمال شرق و شمال غرب تهران مشخص کرده، برخی‌ها به دلایل واهی با آن مخالفت کرده و سعی می‌کنند در پیچ و خم اداری، این طرح را بلاتکلیف نگه‌دارند. به همین دلیل شورای اسلامی شهر تهران براساس طرح جامع و به‌منظور روشن شدن هرچه بیشتر یکی از مهم‌ترین موضوعات شهر تهران پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

مخالفت‌های غیرکارشناسی

سخنگوی شورای شهر با ابراز تأسف از اینکه مواضع کارشناسی در این باره کاملا روشن بیان شده و در طرح جامع از همه بابت به سؤالات و ابهامات پاسخ داده شده است اظهار داشت: مثلا یکی از ایرادهای وارد شده آن هم از سوی کسانی که مسئولیتی در این باره ندارند، این است که می‌گویند، احداث گورستان در شمال شرق تهران ترافیک ایجاد می‌کند.
دانشجو در این باره  تاکید کرد: خب معلوم است هرجا که گورستان احداث شود همین است؛ مهم این است که در شمال شرق تهران ظرفیت توسعه شبکه‌های مختلف دسترسی اعم از مترو، اتوبوس و بزرگراه وجود دارد و طراحی‌های لازم در این باره نیز صورت گرفته است.

وی، وجود همین زیرساخت‌ها در شمال شرق و شمال غرب تهران را نقاط قوتی برای احداث گورستان‌های جدید در تهران قلمداد کرد و افزود: جالب است اعتراض مخالفان به همین بدیهیات است درحالی‌که قبلا در طرح جامع جوابش داده شده و به امضا و تایید مقام ارشدشان نیز رسیده است.

به گفته دانشجو، مخالفان خودشان می‌دانند پاسخ ایرادهایی که وارد می‌سازند چیست و از این بابت متأسفیم. وی ادامه داد: از یک طرف از مسئولان سازمان محیط‌زیست تهران دعوت می‌کنیم در جلسات مشترک با حضور متخصصان شهرساز و معمار حاضر شوند، پاسخ سؤالاتشان را با انواع مستندات علمی و تجربی نیز می‌گیرند اما به محض اینکه از جلسه بیرون می‌روند شروع می‌کنند به مصاحبه و مخالفت کردن.

وی که به‌طور مستقیم به معاون سازمان محیط زیست اشاره می‌کرد، خاطر نشان کرد: 4 سال مشاوران شهرداری تهران نقطه‌ به نقطه شهر تهران را از زوایای مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند تا بالاخره براساس چکیده‌ای از تمام داشته‌های تخصصی کشور جانمایی گورستان، بیمارستان، ورزشگاه، مراکز تجاری، اداری، آموزشی، مسکونی و... در طرح جامع صورت گرفت.

وی گفت: در جلسه شورای‌عالی شهرسازی تمام مفاد طرح جامع به امضای مسئولان سازمان محیط‌زیست، وزارت کشور و وزارت مسکن رسید، آن‌وقت به جای تلاش برای اجرایی شدن بی‌کم و کاست و وفاداری به طرح جامع شهر تهران که 40 سال است در آرزوی آن بودیم و چه آسیب‌ها که از نبود آن متحمل شدیم؛ در همان گام اول نسبت به اجرایی شدن مفاد آن تشکیک می‌کنیم.

کد خبر 61980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز