مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: بزرگ‌ترین کارخانه تولید آسفالت کشور با ظرفیت 240 تن در ساعت، در کیلومتر 3 بزرگراه فتح، شنبه با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد

این کارخانه در محل کارخانه 6 و 7 سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نصب شده است و به لحاظ ظرفیت تولید، بزرگ‌ترین کارخانه حال‌حاضر کشور است.

به گزارش خبرنگار ما، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این باره گفت: یکی از مزیت‌های این کارخانه، بهره‌مندی از استانداردهای محیط‌زیستی روز اروپاست و میزان آلودگی ناشی از آن حداکثر تا 20 میلی‌گرم در متر مکعب هواست. 

احمد دنیامالی افزود: این کارخانه اولین کارخانه مجهز به تجهیزات بازیافت مجدد تراشه‌های آسفالت حاصل از لکه‌گیری و تراش آسفالت فرسوده است.

به گفته وی، این کارخانه کاملا خودکار بوده و به‌صورت رایانه‌ای هدایت می‌شود. همچنین امکانات خاص برای گزارش‌گیری از تمامی بخش‌های فنی، تولیدی و مصالح موجود برقرار است.

تاکنون 3 دستگاه از این نوع کارخانه در کشور احداث شده‌است.

در سال 1386 یک دستگاه از این نوع کارخانه با ظرفیت 200 تن در سمنان و دامغان و در سال 87 یک دستگاه کارخانه  با ظرفیت 200 تن در ساعت در اندیمشک راه‌اندازی شده است و اولین تولید آسفالت با ظرفیت 240 تن برای اولین بار در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

احمد دنیا مالی با اشاره به امکانات این کارخانه گفت: این کارخانه دارای امکان اضافه کردن سیلوی گرم تا ظرفیت 200 تن بوده که ظرفیت نهایی سیلوی گرم آن را به 300 تن می‌رساند.

وی همچنین تصریح کرد: جهت تولید آسفالت با روش‌های جدید مانند آسفالت‌های پلیمری و سایر موارد، امکان استفاده از قیر پلیمری و اضافه کردن سایر افزودنی‌های مورد نیاز به قیر یا آسفالت در این کارخانه وجود دارد. 

در این کارخانه تعداد 10 دستگاه کمپرسی تریلی مجهز به تجهیزات گرمایی مثل دوجداره شدن کمپرسی‌ها و استفاده از 5 سنسور حرارتی جهت کنترل حرارت آسفالت در زمان حمل بوده و دارای سیستم چادرکش اتوماتیک است که امکان تولید و حمل آسفالت در درجه حرارت پایین‌تر از حد استاندارد را مهیا می‌کند.

مسعود نصر آزادانی، مدیرعامل سازمان فنی و مهندسی شهرداری تهران نیز چندی پیش با ثبت 3 اختراع تازه در صنعت آسفالت به نام‌های آسفالت ماستیکی، آسفالت رنگی و آسفالت با استفاده از نانو فیلر توانست تجربه‌ای تازه را پیش روی شهرداری تهران بگشاید.

به گفته برخی محافل، احتمال می‌رود این آسفالت‌ها که به تایید مراکز علمی جهان نیز رسیده‌است، در این کارخانه به تولید انبوه برسد.

کد خبر 67109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز