مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران با بهره‌گیری از فناوری نانو و انجام تحقیق در بافت معدنی و مشخصات هندسی و فنی قیر، موفق به تولید قیرهای اصلاح‌شده و افزایش عمر حداقل 5 ساله آسفالت معابر تهران شد.

مسعود نصرآزادانی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: با استفاده از روش‌های جدید، وضعیت چسبندگی قیر به مصالح بهبود یافته است که این موضوع افزایش قابل توجه عمر آسفالت‌ها را به‌دنبال دارد.

بنابراین گزارش از یکسو نبود مصالح سنگی مناسب برای احداث، روسازی و تولید آسفالت موجب تضعیف چسبندگی قیر به مصالح و کاهش عمر آسفالت معابر می‌شد و از سوی دیگر استفاده از نمک در فصل زمستان باعث عریان شدن آسفالت و وارد آمدن خسارات زیاد می‌شد.

به گفته نصرآزادانی، یکی از راه‌های بهبود آسفالت، استفاده از پلیمر آسفالت بود اما از آنجا که ایران وارد‌کننده پلیمر بود، استفاده از آن گران تمام شده و مشکلاتی را به همراه داشت.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه برای داشتن آسفالت مناسب، چسبندگی قیر به مصالح اهمیت زیادی دارد، افزود: شرایط قیرهای اصلاح شده با وضعیت گذشته قابل مقایسه نیست و با روش‌های جدید، عمر آسفالت‌ها بسیار بیشتر شده است، هرچند که این موضوع تابع شرایط مختلفی مانند نگهداری، بهره‌برداری و زیر ساخت‌های مناسب است.به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، استفاده از آسفالت‌های جدید، به‌طور آزمایشی در بخشی از اتوبان شهیدبابایی انجام شده است که قرار است به استفاده انبوه برسد.مسعود نصرآزادانی تاکنون توانسته است
 3 نوع آسفالت را اختراع کند که در دست مطالعه برای تولید انبوه است.

کد خبر 69255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز