مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: اختراع آسفالت رنگی با تلاش یک شرکت دانش بنیان در شاهرود، وارد چرخه فعالیت‌های عمرانی شد.

asphalt

محمد رضا قاسمی، مبتکر شاهرودی، پارسال این اختراع را با نام آسفالت پلیمری رنگی SPG در شرکت ثبت اختراعات و مالکیت‌های صنعتی کشور به ثبت رساند و امسال با همکاری شرکت دانش بنیان توسعه قائم شاهرود و حمایت مالی شهرداری سمنان، آسفالت رنگی به مرحله اجرا درآمد.

قاسمی با بیان اینکه آسفالت رنگی اولین بار است به صورت کاملا بومی در ایران تولید می‌شود گفت: پیش از این خیابان‌های چند شهر در کشور با آسفالت رنگی روکش شده بود ولی این مواد از خارج از کشور به ایران وارد می شد و هزینه زیادی داشت .

وی با بیان اینکه قیمت آسفالت رنگی تولید شده در ایران یک پنجم مشابه خارجی آن است گفت: این اختراع شامل مواد رنگی است که در کارخانه آسفالت سازی ، آسفالت سیاه را به آسفالت با رنگ‌های سبز ، قرمز، سفید و آبی با قابلیت پلیمری تبدیل می‌کند.

این مخترع شاهرودی کاهش 30 تا 50 درصدی مصرف قیر در آسفالت سازی را مزیت مهم اقتصادی این آسفالت پلیمری عنوان کرد و گفت: این آسفالت عارضه ترک‌های پوست سوسماری و قیر زدگی را ندارد و در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است .

علی عباسی مدیر فنی شرکت توسعه قائم شاهرود نیز با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان توانسته است ماده ابتکاری قاسمی را در بسته‌های دو جداره 30 کیلوگرمی به کارخانه‌های آسفالت سازی تحویل دهد گفت: برای تولید یک تن آسفالت رنگی به 60 کیلوگرم از این مواد نیاز است .

عباسی افزود: هم اکنون با همکاری شرکت توسعه قائم شاهرود با سه کارخانه در تهران، مشهد و سمنان، مواد پلیمری سفید و رنگی برای مصرف در کارخانه های آسفالت سازی تولید می‌شود .

آسفالت رنگی پلیمری SPG برای اولین بار در کشور همزمان با 17 ربیع الاول در بوستان محله‌ای پیامبر اعظم (ص) سمنان به عنوان پوشش زمین اسکیت کودکان استفاده شد .

آسفالت رنگی قرار است ضمن استفاده برای زیبا سازی معابر، به عنوان کف پوش هشدار دهنده در سرعت گیرها و چهار راه‌ها که احتمال بروز تصادفات رانندگی بیشتر است، به جای شبرنگ مورد استفاده قرار گیرد.

این آسفالت با شماره 71579 در شرکت اختراعات و ثبت مالکیت‌های صنعتی ایران به ثبت رسیده است و در نوبت ثبت جهانی در موسسه جهانی ISI آمریکا قرار دارد .

کد خبر 199439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز