شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوپک میزان تولید خود را از روز شنبه 11 آبان یک و نیم ملیون بشکه در روز کاهش می‌دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر نماینده ایران در اوپک با بیان اینکه از این میزان سهم ایران 199 هزار بشکه در روز است گفت: انتظار داریم همه اعضا به تعهداتشان عمل کنند.

سهمیه کاهش دیگر اعضای اوپک به این ترتیب است: الجزایر 71 هزار بشکه، آنگولا 99 هزار بشکه، اکوادور 27 هزار بشکه، کویت 132 هزار بشکه، لیبی 89 هزار بشکه، نیجریه 113 هزار بشکه، قطر 43 هزار بشکه، عربستان صعودی 466 هزار بشکه، امارات عربی متحده 134 هزار بشکه و ونزوئلا 129 هزار بشکه.

سید محمدعلی خطیبی درباره اینکه آیا همه اعضای اوپک به تعهد خود پایبند هستند یا خیر افزود: البته اینکه کدام یک از اعضای اوپک به تعهداتشان عمل کردهاند و کدام یک عمل نکرده‌اند با انتشار ارقام صادرات نفت این کشورها در پایان ماه مشخص می‌شود.

وزیران نفت اوپک در نشست اضطراری جمعه سوم آبان در وین توافق کردند برای مدیریت بازار جهانی نفت، تولید خود را از اول نوامبر(11 آبان) به میزان یک و نیم میلیون بشکه در روز کاهش دهند. [در همین رابطه]

میزان تولید اوپک 28 میلیون و 700 هزار بشکه در روز است که با توافق انجام شده و درصورت تعهد همه اعضاء این میزان به 27 میلیون و 200 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

نماینده ایران در اوپک در خصوص تاثیر تصمیم اوپک بر قیمت های نفت، تصریح کرد: به علت گستره وسیع بحران اقتصادی غرب این تصمیم در بعد روانی چندان تاثیرگذار نبوده است و در حال حاضر بازار در انتظار تاثیر فیزیکی این تصمیم است.

خطیبی همچنین از احتمال برگزاری نشست اضطراری دیگر اوپک در پی بی‌تاثیر بودن تصمیم اخیر این سازمان خبر داد.

قیمت جهانی نفت در هفته گذشته بین 60 تا 70 دلار در هر بشکه نوسان داشت.

کد خبر 67164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز