جمعه ۳ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک بر سرکاهش یک و نیم میلیون بشکه نفت سهمیه اوپک در بازارهای جهانی نفت، توافق کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیران نفت 13کشور عضو اوپک در یکصد و پنجاهمین نشست خود در وین توافق کردند یک و نیم میلیون بشکه نفت از سهمیه اوپک کاسته شود.

این تصمیم اوپک در پی سقوط شدید بهای نفت در بازارهای جهانی صورت گرفت.

غلامحسین نوذری، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست 90دقیقه‌ای اعضای اوپک در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم اعضای اوپک به کاهش سهمیه نفت اوپک در بازارهای جهانی ابراز امیدواری کرد، این تصمیم به تعادل در بازارهای جهانی نفت منجر شود.

وی افزود: اعضای اوپک به دنبال مدیریت بازارهای جهانی نفت هستند و ما معتقدیم قیمت نفت باید میان مصرف کننده و عرضه کننده تعادل داشته باشد.

براساس تصمیم امروز اعضای اوپک در نشست اضطراری خود، سهم جمهوری اسلامی ایران از این کاهش 199هزار بشکه نفت در روز است و بالاترین سهم کاهش هم با 466هزار بشکه در روز به عربستان که بزرگترین تولید کننده نفت است، تعلق گرفت.

همچنین الجزایر 71هزار،  آنگولا 99هزار، اکوادور 27 هزار، کویت 132 هزار، لیبی 89 هزار، نیجریه 113 هزار، قطر 43 هزار، امارات 134هزار و ونزوئلا 129 هزار بشکه در روز باید از نفت تولیدی خود بکاهند

کد خبر 66543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز