جمعه ۱۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت روز پنجشنبه در بازار نیویورک به پایین‌ترین میزان طی دو هفته گذشته رسید و در معاملات پایانی هر بشکه کمتر از 94 دلار خرید و فروش شد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از نیویورک، تردید در مورد موثر بودن طرح کمک مالی دولت آمریکا برای توقف ادامه روند کاهش رشد اقتصادی در این کشور، دلیل کاهش بهای نفت در معاملات روز پنج شنبه (11 مهر) بود.

یکی از نشانه‌های کاهش تقاضا برای انرژی در آمریکا کاهش قابل ملاحظه بهای بنزین در این کشور است. موسسه ای ای ای مید آتلانتیک اعلام کرد روز پنجشنبه بهای بنزین در آمریکا با دو سنت کاهش به طور متوسط به  3 دلار و 60 سنت در هر گالن رسید. این میزان در مقایسه با بهای بنزین در اوایل ماه آگوست (مرداد) 28 سنت کاهش نشان می دهد.

ای ای ای اعلام کرد که بهای بنزین در فیلادلفیا در روز گذشته در پایین ترین میزان از اواسط ماه آوریل (اردیبهشت) تا کنون بود.

در این شهر و چهار منطقه حومه آن در پنسیلوانیا میانگین بهای بنزین در دو ماه گذشته 43 سنت هر گالن کاهش یافته و روز گذشته به 3 دلار و 50 سنت رسید.

بهای نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه نوامبر در معاملات روز گذشته بازار نیویورک هر بشکه 4 دلار و 56 سنت کاهش یافت و در معاملات پایانی 93 دلار و 97 سنت داد وستد شد. این پایین ترین میزان بهای نفت از 16 سپتامبر (26 شهریور) است.

بهای نفت طی ماه گذشته (سپتامبر) حدود 15 دلار یا 13 درصد کاهش یافته است زیرا نگرانی سرمایه گذاران در مورد کاهش مصرف انرژی جهانی تهدیدات ناشی از تاثیر وزش طوفان در خلیج مکزیک و حملات ستیزه جویان نیجریه بر عرضه نفت را خنثی کرده است.

کاهش بهای سبد نفتی اوپک 

بهای سبد نفتی اوپک نیز روز پنج شنبه (11 مهر) با 72 سنت کاهش نسبت به روز چهار شنبه به هر بشکه 89 دلار و 28 سنت رسید.


به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بهای سبد نفتی اوپک در روز چهار شنبه (10مهر) 90 دلار در هر بشکه بود.

سبد نفت خام اوپک در بردارنده 13نوع نفت خام اعضای این سازمان شامل مخلوط الجزایر، گریسول آنگولا، اورینته اکوادور، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، اس ‌سیدر لیبی، سبک «بونی» نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان سعودی، موربان امارات و بی.سی.اف 17 ونزوئلا است

کد خبر 64782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز