همشهری آنلاین: شرکت سعودی ارامکو - بزرگترین شرکت نفت دولتی جهان - اعلام کرد که کاهش بیشتر بهای نفت ممکن است موجب کاهش سرمایه‌گذاری برای مقابله با کاهش تولید فرسوده شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالله جمعه - مدیر اجرایی شرکت سعودی ارامکو - اعلام کرد: جذب سرمایه‌گذاری همچنین برای افزایش ظرفیت تولید نفت به منظور پاسخ‌گویی به افزایش بلند مدت تقاضا، ضروری است.

وی افزود: بدیهی است که کاهش بهای نفت نه تنها به ضرر اقتصاد کشورهای تولید کننده نفت است بلکه جریان سرمایه‌گذاری را نیز در این صنعت تهدید می‌کند.

عربستان سعودی که بزرگترین ذخایر نفت خام جهان را در اختیار دارد، در حال اجرای طرح‌های بزرگی برای افزایش سقف تولید و ظرفیت پالایش خود است. این کشور متعهد شده است تا سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۲۵۰ میلیارد دلار در زمینه طرح‌های انرژی هزینه کند که این طرح‌ها شامل افزایش تولید نفت خام به میزان روزانه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز تا سال آینده و افزایش ظرفیت پالایش خود به میزان ۵۰ درصد است.

سازمان بین‌المللی انرژی ششم نوامبر ( ۱۶ آبان ماه ) اعلام کرد کشورهای جهان به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیاز دارند.

به گزارش بلومبرگ، شاخص بهای نفت خام در نیویورک به دلیل افزایش نگرانی‌ها از آهنگ کند اقتصاد جهانی و تاثیر ان بر میزان تقاضا، از ماه ژوئیه گذشته (تیرماه) که بهای هر بشکه نفت خام به ۱۴۷ دلار و ۲۳ سنت رسیده بود، ۵۸ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 67741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز