بوستان جشنواره‌ها شاید عنوانی مناسب برای بوستان ولایت باشد. بوستانی که از زمان تأسیس تاکنون محل برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، آیینی و مذهبی بوده است. بوستانی بسیار بزرگ که برای هر مدل جشنواره و نمایشگاهی مناسب است.

بوستان ولایت

همشهری آنلاین_ رضانیکنام: به‌طوری که می‌توان گفت بوستان ولایت نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه هم رقیبی ندارد. هنوز سال‌های زیادی از تأسیس این مجموعه نمی‌گذرد اما تعداد رویدادهای برگزار شده در آن قابل توجه است. باور می‌کنید که این پارک می‌تواند هر روز دست‌کم پذیرای ۲۰۰ هزار گردشگر باشد؟ این پارک دیدنی و زیبا در انتهای بزرگراه نواب و در زمین‌های فرودگاه قدیم قلعه‌مرغی تأسیس شده است.

بوستان ولایت اما امکانات جالبی دارد که یکی از آنها قلعه شادی است. در این بخش انواع بازی‌های دیجیتال برای رده سنی کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. پدران و مادرانی که با بچه‌های خودشان به بوستان ولایت می‌آیند می‌توانند از داشتن یک روز خوب توسط فرزندان‌شان اطمینان داشته باشند.

بوستان ولایت؛ بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه | از پیست موتورسواری تا بادبادک‌بازی در یک یکجا!

  اما چه ورزش‌هایی در این بوستان پیش روی شماست؟

شهر ورزش هم از بهترین مکان‌های پارک ولایت تهران ورزش‌دوستان است.

یکی از این ورزش‌ها راپل است. راپل نوعی حرکت با طناب است، و البته مکانی که برای آن تعبیه شده ارتفاعی حدودا ۴۰ متری دارد.

بانجی جامپینگ هم ورزشی بسیار هیجان‌انگیز است و علاقه‌مندان زیادی نیز دارد. سکوی بانجی جامپینگ بوستان ولایت با ۵۰‌متر ارتفاع یکی از بلندترین سکوهای بانجی جامپینگ ایران است.

اگر شما هم علاقه‌مند به ورزش قدرتی دیوارنوردی هستید می‌توانید در پارک ولایت این ورزش را تجربه کنید و قدرت خود را بیازماید. همچنین برای دوستداران ورزش صخره نوردی، سازه‌ای به ارتفاع ۱۵‌متر در نظر گرفته شده است که از ۳ طرف می‌توان از آن استفاده کرد.

ورزش بعدی این مجموعه پاراگلایدر است. برای این ورزش نیز تپه‌ای به ارتفاع ۲۴‌متر در پارک وجود دارد که دوستداران ورزش‌های هوایی مانند پاراگلایدر، هنگ گلایدر، پاراموتور و... می‌توانند از آن به‌صورت تفریحی و هم برای موارد آموزشی استفاده می‌کنند.

بوستان ولایت پیست اتومبیلرانی با سرعت هم دارد که در محیطی مخصوص، عاشقان سرعت را گرد هم می‌آورد.

و می‌رسیم به باند پروازی بادبادک‌ها که در ضلع شمالی شهر ورزش قرار دارد. از این باند برای مسابقات پروازی بادبادک‌ها استفاده می‌شود که برای عموم سنین در نظر گرفته شده است.

پیست آرسی (کنترل از راه دور) یکی از قسمت جذاب بوستان ولایت تهران است. در این بخش می‌توانید با استفاده از ماشین‌ها و یا هواپیماهای کنترل از راه دور خود، اوقاتی خاطره‌انگیز را بگذرانید.

بوستان ولایت؛ بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه | از پیست موتورسواری تا بادبادک‌بازی در یک یکجا!

در شهر ورزش پارک ولایت پیست، کارتینگی به طول تقریبی یک کیلومتر در نظر گرفته شده تا علاقه‌مندان به سرعت و ورزش رالی، ساعاتی خوش را در آن به تفریح و رقابت با یکدیگر بپردازند و البته در قسمت شمالی شهر ورزش نیز پیست مخصوص موتورسواری چهار چرخ به طول ۱۴۰۰‌متر در نظر گرفته شده است.

اما ورزش دیگری که می‌توان آن را در پارک ولایت تهران تجربه کرد، اسب‌سواری است. در پیست سوارکاری مجموعه، امکان درشکه سواری هم برای عموم خانواده‌ها فراهم است که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای هر شخصی باشد.

همچنین زمین‌های تنیس، فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال و دوومیدانی از جمله زمین‌هایی هستند که علاقه‌مندان ورزشی زیادی را به خود جلب می‌کنند. و نیز سالن پرورش اندام که در ضلع شمالی بوستان ولایت تهران ساخته شده است.

سایر امکانات بوستان ولایت شامل مجموعه شهربانو (پارک بانوان بوستان ولایت تهران)، سالن آمفی‌تئاتر استاد شهریار، کتابخانه علامه امینی، رادیو آسمان، خانه نشاط کودک، تالار پذیرایی یاس و... و. است.

کد خبر 670079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha