همشهری آنلاین: انجمن قلب امریکا (AHA) میِ‌گوید رژیم غذایی گیاهخواری می‌تواند خطر دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

 اما گیاهخواران همچنین باید غذاهایی بخورند که حاوی مقدار متعادل مواد مغذی باشد.
اصول راهنمای AHA در این مورد اینها هستند:

• به مقدار کافی پروتئین بخورید. می‌توانید سویا را به غذاهایتان اضافه کنید که غنی از پروتئین است.

• به مقدار کافی مغزهای خوراکی مانند گردو و بادام، غلات کامل و سبوس‌دار و بنشن‌جات بخورید.

• با خورد ن مقدار زیاد اسفناج، لوبیا، میوه‌های خشک‌شده و غذاهای غنی‌شده با آهن نیاز خود را به این ماده برطرف کنید.

• غذاهای غنی‌شده با ویتامین B12  بخورید یا به مصرف مکمل‌های ویتامین ‌B12 بپردازید.

• از غذاهای چرب و شیرین اجتناب کنید.

HealthDay News, 2 Oct., 2006

کد خبر 6651

برچسب‌ها