همشهری آنلاین: کمتر خوردن تنها راه کم کردم وزن نیست. اگر غذاهای مناسبی بخورید، با مشکل اضافه وزن روبرو نخواهید شد.

از خوردن غذاهای پرکالری و  شیرین که به سرعت خورده و هضم می‌شوند و در مدت کوتاهی دوباره شما را گرسنه می‌کنند پرهیز کنید.در عوض به غذاهای کم‌کالری و پرفیبر روی بیاورید که خوردنشان وقت بیشتری می‌گیرد و باعث می‌شوند که برای مدت بیشتری احساس سیری کنید.

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم نکات زیر را رعایت کنید:

• مقداری چربی بخورید، اما چربی‌های سالم مانند چربی اومگا 3 را انتخاب کنید.

• مقدار  متوسطی از  کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات به خصوص انواع سبوس‌دار را به رژیم غذایی خود وارد کنید.

• در هر وعده غذایی میوه و سبزی بخورید.

• خودتان به طور کامل از غذاها محروم نکنید؛ خوردن به مقدار کم لذتبخش است.

• بر اهداف درازمدت متمرکز شوید.

از طرف دیگر بهتر است این عادات غذایی را کنار بگذارید:

• تمرکز صرف بر کالری غذاها

• تلاش برای حذف کامل چربی از  رژیم غذایی.

• کم  کردن بیش از حد مواد کربوهیدراتی.

• مقصر قلمداد کردن غذاهایی خاص.

کد خبر 3723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار