دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

شیرینی اسکار گردویی از شیرینی‌های معروف و پرطرفدار ایرانی است که برای تهیه آن از گردو استفاده می‌شود.

شیرینی اسکار گردویی

به گزارش همشهری آنلاین، شیرینی اسکار یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های نوروزی است که در آمریکا به آن شیرینی اثر انگشتی و در سوئد غار تمشک نیز می‌گویند. شیرینی اسکار ماندگاری خوبی دارد و با گردو و یا نارگیل تهیه می‌شود.

مواد لازم برای شیرینی اسکار گردویی ( برای ۸ نفر)

زرده تخم مرغ: ۲ عدد

گردو: ۲ پیمانه

آرد: ۲ پیمانه

پودر قند: نصف پیمانه

وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

هل: به مقدار لازم

اسانس موز: ۲ قطره

کره: ۱ پیمانه

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا یک ساعت و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۰دقیقه است.

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

داخل ظرفی ابتدا کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید و با نوک انگشت به مدت ۵ دقیقه ورز دهید. بعد زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و همچنان با نوک انگشت ورز دهید. بعد از مخلوط شدن مواد اسانس موز و هل را اضافه کنید و کمی بعد از هم زدن آرد را کم‌کم به بقیه مواد بیفزایید و با دست خوب ورز دهید تا خمیر نرمی بدست بیاید.سپس خمیر آماده شده را به مدت نیم ساعت استراحت دهید. بعد از استراحت خمیر آن را به اندازه گلوله‌هایی کوچک مانند فندق جدا کنید و دانه دانه در سفیده تخم مرغ بیندارید و بعد از چند ثانیه داخل گردوی خرد شده بغلتانید.

گلوله‌ها شیرینی را در سینی فر و با فاصله کنار هم قرار دهید بدون اینکه سینی را چرب کنید. سینی را در وسط فر ۱۷۵ درجه گرم شده قرار دهید تا به مدت بیست دقیقه شیرینی اسکار بپزد. شیرینی‌ها را می‌توانید بعد از خارج کردن از فر و تا زمانی که داغ هستند با پودر قند تزئین کنید. همچنین می‌توانید شیرینی اسکار را در مغزهای دیگر مانند کنجد، پسته و بادام نیز بغلتانید.

منبع: ایرنا

کد خبر 663198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha