شهردار تهران با تاکید بر اینکه اگر قدرت‌های بزرگ تحت فشار ملت‌های صلح طلب نباشند فجایع را تکرار خواهند کرد، گفت:

ائتلاف مشترک مقابله با جنگ و تحقق صلح باید هرچه سریع‌تر میان مردم تهران و هیروشیما منعقد شود.

به گزارش همشهری، شهردار تهران در جریان سفر خود به ژاپن، پس از بازدید از موزه صلح هیروشیما در گفت‌وگو با تاوادوشا آکیبا شهردار این شهر افزود: آنچه شما در جریان بمباران اتمی شهرتان تجربه کردید، ما هم در ابعاد دیگر دیده‌ایم و آسیب‌های ناشی از سلاح‌های کشتار جمعی را متحمل شده‌ایم. هنوز هم قریب به 100 هزار آسیب دیده جنگ عراق علیه ایران در تهران زندگی می‌کنند و مسائل و مشکلات ناشی از مجروحیت در جنگ تحمیلی علیه کشورمان را بر دوش می‌کشند.وی با اشاره به دریافت پیام صلح شهردار هیروشیما در 2 سال قبل و سفر ایشان به تهران تصریح کرد:

ائتلاف مشترک مقابله با جنگ و تحقق صلح باید هرچه سریع‌تر میان مردم تهران و هیروشیما منعقد شود.شهردار تهران تصریح کرد: ضمن تقدیر از تلاش شما برای تحقق صلح جهانی وظیفه خود می‌دانیم که در این حرکت انسانی مشارکت کرده و امیدوار باشیم که با تلاش جمعی تا سال 2020 تمامی سلاح‌های اتمی از میان برود.

در ادامه این دیدار، شهردار شهر هیروشیما نیز از شهردار تهران به واسطه حضور در موزه صلح این شهر تقدیر به عمل آورد و گفت: پیوستن ایران به طرح شهرداران صلح و همچنین طرح مقابله با توسعه سلاح‌های هسته‌ای اقدامی ارزشمند به شمار می‌آید.

شهردار هیروشیما با تایید سخنان محمدباقر قالیباف مبنی بر اینکه تعداد سلاح‌های اتمی موجود در دنیا برای چند بار از میان رفتن زمین کفایت می‌کند، افزود: شعار مورد توجه ما این است که همه دنیا باید بدانند «شهرها هدف نیستند.

آکیبا در پایان تصریح کرد که هیات بلند پایه‌ای به نمایندگی از این شهر در اجلاس شهرداران آسیایی که آبان ماه در تهران برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت

کد خبر 66312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز