گروه شهری: شهردار تهران و هیات همراه از مرکز مقابله با تبعات زلزله واقع در شهر کوبه ژاپن بازدید کردند.

به گزارش همشهری، در جریان این بازدید که با حضور معاونان حمل‌ونقل وترافیک و خدمات شهری و همچنین عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، کاداتا، رئیس مرکز BRI به ارائه اطلاعات جامع درخصوص فعالیت‌های این مرکز و راهکارهای توسعه روابط بین تهران و کوبه برای مدیریت بحران در هنگام مواجهه با بلایای طبیعی زلزله پرداخت.

کاداتا با بیان این مطلب که 13 سال پیش زلزله بزرگی در شهر کوبه به‌وقوع پیوست و طی آن 6434 شهروند ژاپنی، با وجود پیش‌بینی‌های اولیه جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: در پی وقوع این اتفاق با کمک دولت مرکزی ژاپن، مرکز BRI فعالیت خود را آغاز کرد.

کاداتا با اشاره به این مطلب که در جریان زلزله سال 2003 بم نیز 2 گروه تخصصی از مؤسسه BRI به این منطقه اعزام شده بودند، خاطر نشان کرد: ما در ژاپن شعاری داریم و آن این است که هیچ وقت روز 17 ژوئن 1995 را از خاطر نبریم؛ پیشنهاد می‌کنیم در شهر تهران نیز چنین حساسیتی نسبت به زلزله بم 2003 وجود داشته باشد.در ادامه این بازدید، قالیباف و هیات همراه از بخش‌های مختلف مرکز BRI دیدن کردند.

شهردار تهران در پایان این بازدید در گفت‌وگویی کوتاه با تعدادی از خبرنگاران تصریح کرد: ما امیدواریم هیچگاه سانحه زلزله در تهران تجربه نشود اما طبیعتا بیشترین سعی و تلاش خود را برای ایمن‌سازی‌ نقاط مختلف شهر خصوصا بافت‌های فرسوده صورت خواهیم داد. گفتنی است شهردار تهران به همراه هیات همراه فردا شب اول آبان ماه جهت شرکت در نهمین اجلاس شهرداران جهان(مترو پلیس) توکیو را به مقصد سیدنی ترک می‌کند.

کد خبر 66398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز