چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

رم: این روز‌ها پلیس ایتالیا سرگرم رسیدگی به پرونده‌ای ویژه‌است. گروه مافیایی ناپل اعلام کرده است که قصد دارد پیش از فرا رسیدن کریسمس تهدید خود مبنی بر کشتن یک نویسنده را عملی کند.

این نویسنده، کتاب پرفروشی در مورد گروه‌های مافیایی به رشته تحریر درآورده است که دست‌مایه ساخت فیلمی با همین مضمون شده است. این نویسنده 29 ساله هم اکنون تحت حفاظت 24 ساعته پلیس زندگی می‌کند و این در حالی است که فرمانده پلیس قصد دارد تعداد مامورانی را که از وی مراقبت می‌کنند، افزایش دهد. گفتنی است کتاب این نویسنده به 42 زبان ترجمه شده و یک میلیون و 200 هزار نسخه از آن تنها در اروپا فروخته شده است.

این آجیل‌ها را نخوریدک

برلین: پلیس برای دستگیری سارقان آجیل از ابتکار جالبی استفاده کرده است. پس از اینکه سارقان چند صد کیلوگرم آجیل سرقت کردند، پلیس به آنها هشدار داد که این آجیل‌ها را نخورند. به گفته پلیس این آجیل‌ها آغشته به نوعی ماده سمی است که ماندگاری آنها را افزایش می‌دهد و در صورتی که خورده شوند مسمومیت‌های جدی ایجاد می‌کند. همچنین پلیس در رسانه‌ها اعلام کرده است که ابتدا این آجیل‌ها باید فراوری شوند و سپس با خارج شدن سم،  قابل مصرف خواهند شد. به گفته کارشناسان، هرچند این هشدار پلیس کاملا واقعی بوده و  طبق توصیه کارشناسان از طریق همه رسانه‌ها اعلام شده است اما راه خوبی برای به دام انداختن سارقان است. زیرا آنها در این صورت در فروش آجیل‌ها با مشکل رو به رو خواهند شد. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که آنها آجیل‌ها را به دست پلیس برسانند یا در گوشه‌ای از شهر رها کنند و به این ترتیب سرنخی برای دستگیری آنها پیدا شود.

ام‌پی‌تیری خود را خاموش کنید!

بروکسل: به گفته کارشناسان هزاران جوان و نوجوان در سراسر اروپا در معرض آسیب‌های شدید شنوایی قرار دارند. کارشناسان می‌گویند اغلب نوجوانان و جوانان عادت دارند که موسیقی را با دستگاه‌هایی موسوم به ام‌پی‌تیری گوش کنند و این در حالی است که صدای آن را بسیار بالا می برند و این امر به شنوایی آنها آسیب می‌زند. به همین دلیل کارشناسان از والدین خواسته‌اند که به طور جدی به صدای موسیقی‌ای که فرزندانشان گوش می‌دهند توجه کرده و حد متعادلی برای آنها تعیین کنند. این در حالی است که در سراسر جهان روزانه 50 تا 100 میلیون نفر از طریق دستگاه‌های همراه موسیقی گوش می کنند. از سوی دیگر در اروپا دست کم 10 میلیون نفر در معرض آسیب شنوایی قرار دارند. به همین منظور کارشناسان توصیه کرده‌اند افرادی که به گوش کردن موسیقی با صدای بلند عادت کرده‌اند، دستگاه‌های خود را خاموش کنند.

مادربزرگ دونده

لندن: چند جوان انگلیسی که قصد داشتند کیف پول یک پیرزن را سرقت کنند ناچار شدند پا به فرار بگذارند. این مادربزرگ 68 ساله در پارک منتظر دوستش بود که چندجوان او را زیر نظر گرفته و تصمیم گرفتند کیف پول وی را سرقت کنند. اما همین‌که  به او نزدیک شده و کیفش را کشیدند این پیرزن همانند یک قهرمان دو، شروع به دویدن کرد. این زن که در دهه 1950 قهرمان دو و میدانی بوده است به خبرنگاران گفت: این جوانان در مقابل خود یک پیرزن آرام و فرسوده دیدند اما من بدون فوت وقت دنبال آنها دویدم و توانستم با به دام انداختن یکی از این جوانان پلیس را به صحنه بکشم. گفتنی است این مادربزرگ در طول همه این سال‌ها با پیاده‌روی و شنا، قدرت بدنی خود را حفظ کرده است. او هر روز صبح به مدت یک ساعت در پارک می‌دود و یک روز در میان تمرینات سرعتی انجام می‌دهد.

کد خبر 65927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز