دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

لندن: تحقیقات نشان می‌دهد که مردم ساکن شمال انگلیس نسبت به آنهایی که در جنوب این کشور زندگی می‌کنند، کمتر دست‌های خود را می‌شویند.

بررسی‌های انجام شده روی باکتری‌های موجود روی میله اتوبوس‌ها، پله‌برقی‌ها و دستگیره درها در 5 شهر شمالی انگلیس نشان می‌دهد که میزان باکتری موجود روی آنها نسبت به جنوب انگلیس 3 برابر است و این امر نشان‌دهنده علاقه کمتر ساکنان شمال انگلیس به شست‌وشوی دست است. کارشناسان با بررسی نمونه‌های باکتری روی دست افراد نیز دریافته‌اند که در شمال انگلیس دست‌ها کمتر شسته می‌شوند و به همین دلیل آمار انتقال بیماری از طریق دست بیشتر است.

پول درآوردن درختی

پکن: صد‌ها نفر از مردم چین از دولت خواسته‌اند تا به آنها در بازگرداندن سرمایه‌هایشان کمک کند. بیش از 3 هزار چینی تحت تاثیر تبلیغات یک شرکت، سرمایه خود را در اختیار آن قرار داده‌اند تا این سرمایه چند برابر شود. مقامات این شرکت، طرحی موسوم به پروژه درختی را معرفی کرده و اعلام کرده بودند، افراد با شرکت در این طرح می‌توانند ظرف مدت 8 سال سرمایه خود را بیشتر کنند. در این پروژه در کویر درختکاری شده و درختان به افراد فروخته می‌شوند. اما با توجه به شرایط آب و هوایی تا کنون بیش از 40 درصد درختان کاشته شده، از بین رفته‌اند. گفتنی است که سرمایه‌گذاران بیش از 103 میلیون پوند در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. افرادی که در این طرح سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌گویند پروژه سبزسازی کویر طرح  خوبی است ولی چون بررسی دقیقی در مورد آن انجام نشده بود، اغلب درختان و در واقع سرمایه آنها از بین رفته است.

قاضی چاقو‌کش

نایروبی: قاضی یکی از دادگاه‌های عالی کنیا به اتهام چاقوکشی در خیابان در دادگاهی که سال‌ها در آن قضاوت کرده است، محاکمه خواهد شد. ماجرا از این قرار است که قاضی با خودروی خود در حال رانندگی در خیابان بوده که با یک خودروی دیگر تصادف می‌کند. اما این پایان ماجرا نبود چون وی پس از پیاده شدن با راننده 29 ساله خودرویی که با آن تصادف کرده بود، درگیر می‌شود. جوان 29 ساله‌ای که از ناحیه شکم مجروح شده به پلیس گفت: هنگامی که تصادف کردیم او از خودرو پیاده شد و به من حمله‌ کرد. وی افزود: این مرد فریاد می‌زد که «تو آینه خودرو‌ام را شکسته‌ای» و من هم تکرار می‌کردم که پول آن را  خواهم داد. اما این قاضی عصبی از جیب خود یک چاقوی کوچک بیرون آورد و به شکم من ضربه زد.  قاضی در دفاع از خود گفته است این راننده جوان بر اثر نوشیدن مشروبات الکلی در حالت عادی قرار نداشته است.

دردسر صریح سخن گفتن

سئول: مقامات سئول می‌گویند یک کارشناس امور مالی به دلیل اینکه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده است، طمع‌ورزیدن خوب نیست از کار خود اخراج شده است. او در یک برنامه پرمخاطب گفت: مردم همواره سرمایه‌گذاری‌های نابخردانه‌ای انجام می‌دهند چون خیلی حریص هستند. او ادامه دادکه در چند ماهه اخیر بار‌ها در مورد سرمایه‌گذاری در بازار سهام هشدار داده شده است اما آن دسته از افرادی که نقش ریسک را در پولدار شدن خیلی زیاد می‌دانند با نادیده گرفتن این هشدار‌ها سرمایه‌های کلانی را به بورس هدایت کرده‌اند. این در حالی است که به دنبال اظهارات او شاخص بورس افت قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و مقامات اظهارات وی را در افت شاخص بورس موثر توصیف کردند. به همین دلیل مدیر شرکت سرمایه‌گذاری ای که این کارشناس به عنوان معاونش کار می‌کرد او را از سمت خود برکنار کرد.

کد خبر 66296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز