چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

مصطفی شوقی: یکم – از همان ابتدا تغییرات خود را نشان داد. شاید به همین دلیل بود که بعد از مجادله‌های فراوان میان او و برنامه 90 با چهره‌ای آرام روبه‌روی فردوسی‌پور نشست و به سئوالات او که اگر چند ماه پیش با همان لحن تند و تیز عادل پرسیده می‌شد، با شدت پاسخ می‌گفت با کلماتی شمرده شمرده جواب داد.

او حتی وقتی مباحثه با مجری 90 به بحث روز تیم‌ملی یعنی دعوت‌شدن و نیامدن علی کریمی به تیم‌ملی رسید، سعی کرد با جملات آشتی‌جویانه‌ای مثل این که کریمی از نظر فنی از من دایی بالاتر است، پاسخ بگوید اما سخن صلح‌جویانه او تردیدی در اتخاذ تصمیمی سخت برای علی کریمی نبود. او تأکید کرد تا زمانی که در تیم‌ملی است کریمی را دعوت نمی‌کند و تنها تفاوت این سخن همان لحن اوست. لحنی آرام و متین که علی دایی جدیدی را رقم زده بود. دایی که انگار پیش از بازی با کره‌شمالی تغییرات عمده‌ای کرده است.

دوم – اگر سری به دانشنامه آزاد – ویکی پدیا – بزنید، بیشتر از همه چیز ایران، اطلاعات کاملی در مورد علی دایی است. پرونده کاملی از سوابق فوتبالی او تا زندگی شخصی‌اش. اینکه در کدام تیم‌ها بوده، در دوران بازی فوتبالی خود به چه تیمی، چقدر گل زده، 149 دیدار ‌ملی، 109 گل زده و خلاصه حتی می‌تواند شماره کفش علی دایی و سالروز تولد او در اول فروردین 1348 را رصد کنید.

این علی دایی انگار بخش عمده‌ داشته‌های یک ملت از فوتبال است؛ افتخارات ملی، رکورد بیشترین گل زده و حساس‌ترین گل‌ها حتی در جام قهرمانان اروپا و... حالا دایی را در دو چهره می‌توان دید، چهره‌ای که در مقابل منتقدان سخت و تند است  و چهره دوم علی دایی دوست‌داشتنی، متین، نکته‌سنجی که در مقابل انتقاد آرام است و  سعی می‌کند منصف هم باشد و... علی دایی دوم مثل تمام افتخارات دوران فوتبالی‌اش و حتی زمانی که در آن حضور دارد، سرمربیگری تیم‌ملی بسیار دلنشین و دوست‌داشتنی است. 

او در برنامه 90 گفت که هرچه دارد برای ایران است و اگر امروز دایی است به خاطر این خاک و بوم است و اینکه همیشه سرباز ایران بوده و هرچه دارد مثل کسانی که از همه داشته‌هایشان برای ایران در زمان جنگ گذشتند برای ایران می‌دهد.  علی دایی که در برنامه 90 دیدیم، علی دایی جدید و بسیار دوست‌داشتنی بود.

کد خبر 65844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز