یک بررسی جدید نشان می‌دهد که سالمندان مبتلا شده به کووید-۱۹ ممکن است ماه‌ها بعد از این بیماری در معرض خطر بیشتر نیازمند شدن به مراقبت برای مشکلات مداوم یا جدید پزشکی قرار گیرند.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از این پژوهشگران که یافته‌هایشان را در «ژورنال پزشکی بریتانیا» منتشر کرده‌اند،‌ ۱۳۳۰۰۰ آمریکایی بالای ۶۵ سال که در سال ۲۰۲۰ عفونت کرونا گرفته بودند و مقدار تقریبا مشابهی که دچار عفونت نشده بودند، بررسی کردند. 

تقریبا یک سوم بیماران کووید-۱۹ دست کم سه هفته پس از تشخیص این بیماری برای یک مشکل پزشکی جدید یا مداوم به پزشک مراجعه کرده بودند، در حالیک این رقم در گروه بدون ابتلا به کرونا فقط ۱۱ درصد بود. این پژوهشگران دریافتند که بیماران کرونا در معرض خطر بیشتر نارسایی تنفسی (۷.۶ مورد بیشتر در ۱۰۰ نفر)، خستگی (۵.۷ مورد بیشتر در ۱۰۰ نفر)، فشار خون بالا (۴.۴ مورد بیشتر در ۱۰۰ نفر) و مشکلات سلامت روانی (۲.۵ مورد بیشتر در ۱۰۰ نفر) بودند.

هنگامی که بیماران کووید-۱۹ با افرادی که قبلا دچار عفونت با ویروس‌های تنفسی دیگر مانند آنفلوانزا مقایسه شدند، فقط مشکلات جدید مربوط به نارسایی تنفسی، زوال عقل و خستگی پس از کووید-۱۹ شایع‌تر بودند.

گرچه بیماران بستری در معرض خطر بالاتر دچار شدن به مشکلات جدید یا مداوم پزشکی بودند، «جمعیت بزرگتری از مبتلایان کووید-۱۹ که نیاز به بستری شدن پیدا نکرده بودند، باز هم در معرض خطر بیشتر بودند.»

این پژوهشگران می‌گویند با توجه به بیش از ۴۰۰ میلیون مورد کووید-۱۹ در سراسر جهان، حتی افزایش اندکی در پیامدهای درازمدت پزشکی در این بیماران می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر بیماران و نظام‌های مراقبت بهداشتی کشورها داشته باشد. 

کد خبر 657364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha