فرهاد حسن‌زاده: خوش‌به‌حال سید سعید هاشمی که با زبان طنز می‌تواند سربه‌سر همه چیز و همه‌کس بگذارد.

   در این اوضاع که نویسنده‌ها کمتر به سراغ طنز و طنازی می‌روند، از هاشمی کتابی چاپ شده که به شما هم پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید. کتاب یک اسم بزرگ دارد:

   «روزهای زندگی یک دیکتاتور نسبتاً بزرگ» از روی جلدش می‌توان حدس زد که این دیکتاتور بزرگ کسی نیست جز صدام حسین، رئیس جمهور پیشین عراق که به عنوان یکی از جنایتکاران جنگی جهان محاکمه و اعدام شد.

   از ویژگی‌های این کتاب نثر صریح و بدون دست‌انداز هاشمی است که البته شیرین و با مزه هم هست. این کتاب با تصویرگری‌های محمد پیریایی شکل و شمایل زیبایی پیدا کرده است.

   ناشر این کتاب 88 صفحه‌ای، نسیم اندیشه و قیمت آن 1450 تومان است.

   در ادامه ، بخشی از یکی از شانزده فصل این کتاب را می‌خوانید:

   «بابا شامش را خورده بود و حالا داشت مطالعه می‌کرد. بابا به کتاب علاقۀ زیادی دارد. کتابخانه‌اش پر از کتاب‌های نایاب و ارزشمند است. مثل کتاب خاطرات فرعون به خط خود فرعون. بابا این کتاب را چندبار خوانده. یا مجموعه‌شعرهای چنگیزخان مغول که بابا همۀ شعرهایش را از بر است. حالا هم داشت یک کتاب علمی می‌خواند با نام «چگونه یک گوسفند را به چهار شقۀ مساوی تقسیم کنیم». بابا هی می‌خواند و از آن نت‌برداری می‌کرد. من هم کنار او نشسته بودم و کتابی را که بابا بهم معرفی کرده بود، می‌خواندم. کتاب جالب و جذابی بود: آموزش شکنجه به زبان ساده. به قلم گروهی از دانشمندان و فضلای سیا. یکدفعه در اتاق تق‌تق صدا کرد و بعد از اجازه ورود بابا، نگهبان وارد اتاق شد. بابا با خوشرویی گفت: چه مرگته؟ بنال ببینم...»

کد خبر 65706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز