همشهری آنلاین: ائمه جمعه سراسر کشور روز دوشنبه 22 مهر با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به ایستادگی ملت ایران بر آرمانها و اصول، راز ماندگاری انقلاب اسلامی را حفظ و تقویت روحیه ایستادگی دانستند و تأکید کردند: در شرایطی که مکتب مارکسیسم، فروپاشیده است و فریادهای اضمحلال مکتب لیبرال دموکراسی غرب نیز به گوش می رسد، حرکت اسلامی روز به روز در حال گسترش است و انقلاب اسلامی به عنوان موتور محرک این مکتب فکری بزرگ باید عوامل پیشرفت و ایستادگی خود را بیش از پیش تقویت کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بیعت ملت ایران با اسلام، انقلاب و امام خمینی (ره) افزودند: ملت ایران با تمام وجود بر سر بیعت خود ایستاد و نتیجه این ایستادگی هم تحقق وعده الهی و استقرار حاکمیت دینی در ایران بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری ده ساله امام خمینی (ره) و ایمان مستحکم و عزم پولادین ایشان را عامل اصلی ایستادگی ملت برشمردند و خاطرنشان کردند: استمرار ایستادگی و وفای به این بیعت قطعاً کمک الهی را همانند گذشته در پی خواهد داشت.

ایشان پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط حاکمیت دو تفکر عظیم مارکسیسم و لیبرال دموکراسی را فراتر از تحلیل ها و محاسبات مادی دانستند و افزودند: حرکت اسلامی که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و در آن شرایط سخت شروع شد، با وجود توطئه‌ها و طوفانهای گوناگون، به برکت ایستادگی و کمک‌های الهی روز به روز قدرتمندتر شد و اکنون دیگر نامی از مکتب مارکسیسم نمانده است و مکتب لیبرال دموکراسی نیز با همه هیمنه سیاسی، اقتصادی و نظامی خود، در مقابل جهانیان به زمین خورده است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی دو مدعی بزرگ ایدئولوژیک داشت که یکی از آنها مارکسیسم و دیگری لیبرال دموکراسی غرب بود که براساس اندیشه‌ها و افکار خود برای مسائل دنیا برنامه ریزی می‌کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به فضاحت مکتب مارکسیسم و اضمحلال آن افزودند: این مکتب برای خود ادعاها و شعارهایی داشت که این شعارها به تدریج رنگ باختند و در نهایت شکل و ظاهر باقیمانده از مارکسیسم مانند یک تارعنکبوت در فاصله زمانی کوتاهی از هم فروپاشید و از بین رفت.

ایشان افزودند: با فروپاشی مارکسیسم، مکتب لیبرال دموکراسی غرب دچار وسوسه سلطه تک قطبی برجهان و پیشبرد سیاستهای خود بدون وجود رقیب شد و همه دنیا را در اختیار خود می‌پنداشت.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی لیبرال دموکراسی غرب تأکید کردند: ادعاهای سیاسی و شعارهای دروغین حقوق بشر و دموکراسی این مکتب در گوانتانامو، ابوغریب، حمله به عراق، حمله به افغانستان، و بمباران مناطق مختلف برملا شد و امروز نیز حباب کاذب حاکمیت پول در دنیای غرب شکسته شده و فریادهای آنان به آسمان بلند شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای مشکلات جاری دنیای غرب را نشان دهنده وضعیت ادعاهای اقتصادی لیبرال دموکراسی غرب دانستند و با اشاره به اذعان تحلیل گران غربی به ناکارآمدی روشهای اقتصادی لیبرال دموکراسی افزودند: امروز حباب کاذب پول در دنیای غرب شکسته شده و فریادهای آن به آسمان بلند شده و خود آنها می‌گویند دوران حاکمیت مطلق آمریکا به پایان رسیده است.

ایشان این مسائل را عظیم و قابل تأمل دانستند و خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی باید عوامل اصلی پیدایش انقلاب اسلامی به عنوان موتور محرک حرکت اسلامی و استمرار آن یعنی ایمان الهی، روحیه امید به آینده و روحیه کار و تلاش را بیش از پیش تقویت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنبه مردمی جایگاه امامت جمعه و نقش این نهاد در فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه افزودند: تقویت امید به آینده در میان مردم به ویژه جوانان یکی از نیازهای اصلی در بخش فرهنگ عمومی است که امامان جمعه در این زمینه می توانند تأثیرگذاری بالایی داشته باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: برخی تلاش دارند تا به هر بهانه‌ای مردم را ناامید و ذهن آنان را از حرکت اصلی غافل کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی با قدرت و قوت به پیش می‌رود و ممکن است برخی از اشکالات هم وجود داشته باشد اما عده‌ای تلاش دارند تا بگویند این قطاری که پرقدرت در حال حرکت است، از خط خارج شده و یا در حال عقبگرد است در حالیکه اینگونه القائات خلاف واقع است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین یکی از کارهای مهم ائمه جمعه را گسترش اخلاق اسلامی در جامعه برشمردند و افزودند: باید فرهنگ صرفه جویی و قناعت، فرهنگ مسئولیت پذیری، وجدان کاری، روحیه ایثار، روحیه سخت کوشی، فرهنگ تعاون و همکاری، انضباط فردی و اجتماعی، احترام به قانون، الگوی خانواده ایرانی – اسلامی، سنت ازدواج ساده و آسان، ترویج ازدواج به هنگام، ترویج محافل دینی در خانواده‌ها، و تربیت دینی فرزندان به عنوان نمونه‌هایی از فرهنگ غنی اسلامی در میان مردم گسترش یابد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ائمه جمعه را به ارتباط صمیمی و مستمر با مردم به ویژه اقشار محروم و خانواده‌های ایثارگران توصیه و خاطرنشان کردند: حضور در مساجد و ارتباط با علما و همچنین اِشراف و نظارت بر نزدیکان نیز باید مورد توجه ائمه جمعه باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به برگزاری نماز جمعه در 580 شهر، گزارشی از فعالیت‌های سخت افزاری، و نرم افزاری این شورا در سراسر کشور ارائه کرد.

در پایان این دیدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

کد خبر 65662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز