یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با مدیریت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور 60 گروه نمایشی 23 تا 30 مهر در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید کشن فلاح ،دبیر این دوره جشنواره، در نشستی رسانه‌ای که در حوزه هنری برگزار شد، افزود:‌ جشنواره تئاتر ماه با محور قراردادن سه اصل معنویت، اندیشه و هنر، تلاش دارد فضایی مناسب برای فعالیت هنرمندان در حوزه تئاتر معنوی ومتعالی فراهم آورد و تا حد توان از فعالان این حوزه حمایت کند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره جشنواره تئاتر ماه در بخش‌های صحنه‌ای وخیابانی افزود‌: در پی فراخوان جشنواره که اسفند پارسال از طریق مراکز حوزه هنری در سراسر کشور اعلام شد،‌ 786 متن در بخش صحنه‌ای و 216 متن در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیرجشنواره تئاتر ماه تصریح کرد: هیئت‌های بر رسی و انتخاب در تهران وشهرستان ها از بین گروه‌های متقاضی، در بخش صحنه‌ای 106 متن و در بخش خیابانی بیش از 30 متن را برای حضور در بخش بازبینی انتخاب کرد.

وی گفت: هیئت ارزیابی شامل شماسی، فرهنگ، شوندی، صابری و منظومی نیا در این مرحله پس از ارزیابی آثار در مجموع 60 نمایش شامل 35 تئاتر صحنه‌ای و 25 تئاتر خیابانی را برای حضور در بخش نهایی جشنواره برگزید.

سعید کشن فلاح با اشاره به ترکیب هنرمندان جوان و پیشکسوت در هیئت داوری جشنواره افزود: عزت الله انتظامی، حمید افشار، حسین پارسایی، علی یاری و شهرام گیل آبادی در بخش خیابانی و حسین راضی، یدالله وفاداری و رحمت امینی در بخش خیابانی، اعضای هیئت داوری این دوره جشنواره را تشکیل می دهند.

دبیر جشنواره تئاتر ماه گفت: براساس برنامه ریزی ها قرار بود 20 نمایش در هر بخش به مرحله نهایی جشنواره راه یابند، که با توجه به نظر هیئت ارزیابی درباره سطح کیفی بالای نمایش های متقاضی، سرانجام در بخش خیابانی 15 نمایش و در بخش صحنه‌ای 5 نمایش بیش از حد برنامه ریزی شده،‌ به مرحله نهایی راه یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به سطح کیفی خوب آثار و برای ایجاد نشاط و پویایی بیشتر در حوزه تئاتر متعالی، تلاش داریم فضای مناسب برای اجرای این آثار در تالارهای حرفه‌ای تئاتر کشور فراهم کنیم.

سعید کشن فلاح با اشاره به انتقاد برخی گروه‌های شرکت کننده‌ درباره انتقادبرخی‌گروه‌ها نسبت به کم بودن مقدار کمک هزینه اجرا گفت: بالا رفتن تعداد گروه‌ها و افزایش نیافتن بودجه جشنواره از جمله دلایل کم شدن مقدار کمک هزینه اهدایی به گروه‌ها شده است.

وی افزود: البته این مبلغ نوعی هدیه محسوب می‌شود و هیچ ارتباطی با مسئله دستمزد اعضای گروه ندارد و در عرف نیز جشنواره‌ها وظیفه‌ای برای پرداخت دستمزد ندارند و به نظر من طرح این مسایل در شان هنرمندان و جامعه هنری نیست.

بنابراین گزارش، علاقه مندان به تئاتر دینی ومعنوی می‌توانند در تالارهای اندیشه، مهر، ماه و سنگلج و فضای باز تئاتر شهر و حوزه هنری شاهد اجرای نمایش‌های صحنه‌ای وخیابانی جشنواره تئاتر ماه باشند

کد خبر 65577

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز