همشهری آنلاین: مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم،تحقیقات و فناوری از اعزام رایزن علمی به چین و آلمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم علی اکبر متکان گفت: با توجه به تعداد قابل توجه دانشجو در کشورهای آلمان و چین وضرورت رسیدگی به وضعیت رفاهی ،علمی و صنفی آنان، امسال برای اولین بار در این دو کشور رایزن علمی مستقل خواهیم داشت.

وی افزود: پیش از این کشور چین تحت پوشش رایزن علمی ایرن در جنوب شرق آسیا قرار داشت، که به علت وسعت تعداد دانشجو از سال جاری این کشور به طور مستقل دارای رایزن علمی خواهدشد.

متکان گفت: همچنین علاوه برکشور چین، رایزن علمی ایران در کشور آلمان نیزدر سال جاری اعزام خواهد شد.
 
مدیر کل امور بورس و دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم ، شناسایی توانمندیهای علمی کشورهای حوزه فعالیت، تلاش در جهت انتقال دانش و تکنولوژی کشورهای حوزه فعالیت به داخل ، ‌ایجاد هماهنگی برای همکاریهای مشترک بین دانشگاه‌های داخل و خارج کشور را از وظایف رایزنان علمی عنوان کرد و افزود : رایزنان علمی علاوه بروظایف مذکور، سرپرستی دانشجویان خارج کشور را نیز عهده دار هستند.

وی از برنامه آتی وزارت علوم، به افزایش تعداد رایزنیهای علمی در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود : به علت وسعت شبه قاره هند تعداد رایزنان علمی این کشور به دو نفر افزایش یافت.
 
متکان اعلام کرد: در حال حاضر رایزنان علمی ایران در کشورهای ،کانادا، بریتانیا و ایرلند، استرالیا و اقیانوسیه، فرانسه، روسیه، روسیه سفید، هند و شبه قاره، اوکراین و جنوب شرق آسیا - مالزی فعال هستند

کد خبر 65573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز