یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه سیاسی: مسئله عضویت علی کردان در هیات علمی دانشگاه با مدرک دکترای افتخاری که وزارت علوم آن را فاقد ارزش علمی معتبر می‌داند

 با اصرار وی بر این سخن از یک سو و تکذیب آن از سوی وزیرعلوم همچنان در ابهام قرار گرفته است

به گزارش همشهری، در حاشیه جلسه هیات دولت از جمله سؤالات مهم خبرنگاران که از وزرای علوم و کشور پرسیده شد، موضوع مدرک علمی کردان و عضویت وی در هیات علمی دانشگاه‌ بود.

محمدمهدی زاهدی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا کردان عضو هیأت علمی دانشگاه هست یا خیر؟ گفت: آقای کردان عضو هیأت علمی دانشگاه نبوده و دانشگاه آزاد هم این موضوع را اعلام کرده است.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری همچنین این اظهارنظر رئیس‌دانشگاه آزاد که دریافت هرگونه مدرک توسط کردان از دانشگاه آزاد را رد کرده بود، تلویحا تایید کرد.

زاهدی پیش از این در جمع نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرده بود که وزارت علوم مدارک افتخاری را بررسی نمی‌کند چرا که این مدارک اعتبار علمی ندارد.

مصاحبه در آینده

تنها دقایقی پس از این سخنان، وزیر کشور از ساختمان محل برگزاری جلسه دولت خارج شد و درحالی که به جمع خبرنگاران وارد می‌شد، در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسید آیا شما تاکنون عضو هیأت علمی دانشگاه بوده‌اید؟ برخلاف اظهارات وزیرعلوم پاسخ داد: بله بوده‌ام. خبرنگار با اشاره به سخنان وزیرعلوم که گفته‌بود کردان عضو هیأت علمی نبوده است و شما چگونه با مدرک دکترای افتخاری عضو هیأت علمی بوده‌اید، اظهار داشت: به‌زودی در مورد مدرک رسما با خبرنگاران صحبت می‌کنم.

پس از انتقادات فراوان به‌ویژه در روز 15مرداد همزمان با رای اعتماد نمایندگان مجلس به کردان، وی وعده داد که به‌زودی اصل مدرک خود را منتشر خواهد کرد.

چند روز بعد در مراسم معارفه وزارت کشور، تصویری از مدرک دکترای افتخاری حقوق علی کردان از دانشگاه آکسفورد در جمع خبرنگاران توزیع شد که با این اقدام نه تنها ابهامات برطرف نشد بلکه کار به جایی رسید که دانشگاه آکسفورد با صدوربیانیه‌ای ارائه هرگونه مدرک به شخصی به نام علی کردان را در 50سال گذشته رد کرد.

قرار بود که وزارت علوم صحت مدرک کردان را بررسی کند که وزیر علوم پس از تحویل اصل مدرک وزیر کشور به این وزارتخانه اعلام کرد که وزارت علوم مدارک افتخاری را بررسی نمی‌کند چرا که ارزش علمی ندارند.

ادامه سؤال نمایندگان

در همین حال سؤال الیاس نادران و علیرضا زاکانی از وزیر علوم درباره‌ ارزش علمی مدرک کارشناسی ارشد و دکترای وزیر کشور و وجاهت قانونی عضویت وی در هیات علمی اعلام وصول شد. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری، موسی قربانی، عضو هیات رئیسه‌ مجلس این موضوع را اعلام کرد.وزیرعلوم هفته گذشته در جمع نمایندگان کمیسیون تحقیقات و‌آموزش مجلس حاضر و توضیحاتی را در این باره ارائه کرده بود که ظاهرا نمایندگان را قانع نکرده است.

کد خبر 63366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز