یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری از تدوین آیین نامه‌ای برای برخورد با متقلبان علمی خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مهدی زاهدی گفت: در این آیین‌نامه به برخورد با کسانی که به سوء استفاده‌های علمی از مقالات و پایان نامه‌ها یا سایر مطالب علمی می‌پردازند تاکید خواهد شد.  

وی افزود: دو معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت علوم را مامور شده اند تا طرح یا آیین نامه ای را برای برخورد با وزارت علوم تنظیم و ارائه کنند تا من هم به عنوان وزیر علوم با امضای این آیین نامه آن را به دانشگاهها ابلاغ کنم.

زاهدی افزود:در این آیین نامه به برخورد با کسانی که به سوء استفاده های علمی از مقالات و پایان نامه ها یا سایر مطالب علمی می پردازند تاکید خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تمام دانشگاهیان اهم از دانشجویان و استادان که مقالات علمی دیگران را به نام خودشان بهره برداری می کنند یا از پایان نامه های دیگران کپی برداری می کنند و به نام خود ارائه می کنند باید طبق این آیین نامه مورد بازخواست قرار گرفته و با آنها برخورد شود.

زاهدی در مورد نوع برخورد با این دسته از دانشگاهیان گفت: مزایا و ارتقاهایی که افراد کسب کرده اند بر اساس تقلب علمی مورد تجدید نظر قرار می گیرد و امتیازات آنها سلب خواهد شد.

وزیر علوم تصریح کرد: اخیرا دو نمونه تقلب علمی به وزارت علوم گزارش شد که معاونت آموزشی پس از بررسی و تایید تقلب دستور برخورد با آنها را صادر کرد.

کد خبر 67895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز