همشهری‌آنلاین: مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شرایط جدید نحوه ارزشیابی مدارک نیمه حضوری و غیرحضوری دانشگاه‌ها خارج از کشور را اعلام کرد.

به‌گزارش مهر، محمدجواد یزدان پناه، درباره شرایط جدید نحوه ارزشیابی مدارک نیمه حضوری و غیرحضوری دانش آموختگان خارج از کشور گفت: مطابق قوانین موجود مدارک مربوط به دوره‌های نیمه حضوری و غیرحضوری  بررسی می‌شود اما این نگرش در شورای ارزشیابی اصلاح شده و به زودی نیز ابلاغ می‌شود. [سابقه خبر]

وی اظهار داشت: بر اساس این از اول ژانویه 2009 (12 دی) دیگر هیچگونه تحصیلات نیمه‌حضوری و غیر‌حضوری در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرفته نیست و تنها نیمه حضوری با تعریف جدید در مقطع دکتری قابل قبول است که به زودی طی 2 هفته آینده آن را ابلاغ می‌کنیم.

مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم افزود: کمتر از یک سوم زمان متعارف تحصیل را غیرحضوری می دانیم و بین یک سوم تا دو سوم را نیمه حضوری و بالای دو سوم نیز حضوری که با شرایط جدید این نسبت‌ها تغییر کرده اند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال اگر دوره دکتری رشته‌ای 3 سال باشد، دانشجو باید حداقل 18 ماه در محل تحصیل حضور داشته باشد. فاصله بین 18 تا 30 ماه نیمه حضوری خواهد بود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه این قانون برای کلیه دانشگاههای خارج از کشور مصداق دارد، گفت: فلسفه قانون جدید این است که متقاضی برای ادامه تحصیل در دانشگاه خاصی مستقر شود نه اینکه ثبت نام کنند و به صورت ترددی رفت و آمد کند

کد خبر 71545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز