شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساختار و چارت جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، هاشم داداشپور گفت:‌ بر اساس چارت جدید، 5 معاونت و چندین مرکز در ساختار جدید وزارت علوم ایجاد شده است.

وی افزود: بر این اساس معاونت‌های پژوهشی، آموزشی، فناوری، فرهنگی اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع در وزارت علوم ایجاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه در پی این تغییرات بخشی از معاونت پشتیبانی و امور مجلس و اداره کل امور مالی وزارت علوم با 4 اداره کل معاونت طرح و توسعه ادغام خواهند شد، گفت:‌ در پی این ادغام معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی تشکیل می‌شود.

داداشپور ادامه داد: بر این اساس چند بخش جدید همتراز با معاونت‌ها ایجاد خواهند شد که شامل امور دانشجویی، ‌امور مجلس و امور حقوقی خواهند بود. البته در این راستا بخش امور دانشجویی وزارت علوم در صورت تصویب مجلس به سازمان امور دانشجویان ارتقا خواهد یافت که هنوز این مسئله محقق نشده است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم با بیان اینکه بر اساس چارت جدید وزارت علوم، معاونت‌های فرهنگی اجتماعی و فناوری وزارت علوم نیز شکل قانونی به خود گرفته و تاسیس شدند.

وی افزود: همچنین دو اداره کل همکاری‌های علمی بین‌المللی و اداره‌ کل هیات‌های امنای مرکزی وزارت علوم نیز به مرکز ارتقا یافتند.

ارتقای اداره کل گسترش وزارت علوم به مرکز گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی
به گفته داداشپور، اداره کل گسترش وزارت علوم از زیر مجموعه‌های معاونت آموزشی نیز به سطح مرکز گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ارتقا یافت که می‌تواند در زیر مجموعه خود دو تا سه اداره کل را تشکیل دهد. همچنین اداره کل امور پژوهشی از زیر مجموعه‌های معاونت پژوهشی نیز به مرکز سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی ارتقا یافته است.

گفتنی است، در پی تغییر چارت سازمانی وزارت علوم، حمید رضا رازقی معاون طرح و توسعه وزارت علوم استعفا داد و  طالبیان معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با حفظ سمت تا تعیین معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت علوم، سرپرستی این معاونت را برعهده خواهد داشت

کد خبر 75781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز