گروه ورزشی: علی دایی بیشتر از حد تصورمان غیرقابل پیش‌بینی است.

 این توانایی را دارد که همه چیز را به دست آورد و بعد به یک‌باره همه چیز را رها کند. البته این اصلی‌ترین ویژگی او، هیچ‌گاه به رسانه‌ها اجازه نمی‌دهد تنها یک رویه را درباره‌اش پیشه کنند؛ فقط او را مورد انتقاد قرار دهند و یا اینکه فقط در مقام تعریف و تمجیدش برآیند. این پیچیدگی اما در رفتار علی دایی نیز پیداست. آنجا که گاهی هوشمندانه همه‌چیز را به نفع خود تغییر می‌دهد.

 رویارویی دایی با مخالفان

از زمانی که علی دایی سرمربیگری تیم‌ملی را برعهده گرفته تاکنون اتفاقات زیادی برای او به خصوص در رسانه‌ها رخ داده است.

سرمربی تیم‌ملی حالا تقریباً به وضوح چهره موافقان و مخالفان خود را می‌شناسد. هرچند که طی یکی، دو هفته اخیر برابر منتقدانش نیز بی‌تفاوت نشان داده است. چه او در آستانه دیدار تیم‌ملی برابر کره‌شمالی هرگز علاقه ندارد با مخالفانش وارد نزاع‌های رسانه‌ای شود.
این روزها هیچ خبرنگاری نمی‌تواند برای اظهارات تند برخی اهالی فوتبال از علی دایی پاسخی دریافت کند.

 تغییر رویه دایی

از مشاجره لفظی دایی و فردوسی‌پور در برنامه نود مدت‌ زیاد نمی‌گذرد. شاید یکماه پیش بود که دایی تصمیم گرفت به طور مستقیم عملکرد فردوسی‌پور در قبال خودش و تیم‌ملی را نقد کند.

به خصوص اینکه ساعتی قبل از تماس تلفنی دایی با برنامه نود، سرمربی استقلال این فرصت را پیدا کرده بود که دایی را سخت مورد انتقاد قرار دهد.
سرمربی تیم‌ملی نیز ضمن نقد حرف‌های قلعه‌نویی خطاب به فردوسی‌پور گفت:‌ «تو در فوتبال ما هرج و مرج ایجاد می‌کنی و ...»

یکی، دو روز بعد علی دایی در رسانه‌ها روبه‌روی مخالفانش قرار گرفت. اگر چه شاید برخی از مخالفان او منتظر همین فرصت بودند تا سرمربی تیم‌ملی را به حاشیه بکشانند اما پس از نتیجه قابل قبول تیم‌ملی در ریاض که مقابل عربستان موفق به گرفتن تساوی شد، علی دایی در رویه تازه خود از رویارویی با منتقدانش خودداری کرد. این درحالی بود که رسانه‌ها به طور مداوم به دعوت نشدن بازیکنانی چون مهدوی‌کیا و کریمی می‌پرداختند. دایی در واکنش به این موضوع تأکید می‌کرد: «به تیم‌ملی نیامده‌ام که رسانه‌ها را شوکه کنم. آمده‌ام که این تیم را به جام‌جهانی ببرم. بیشتر از هرچیز دیگر آبرویم برایم اهمیت دارد. به همین دلیل هر بازیکنی که به درد تیم‌ملی بخورد را دعوت خواهم کرد.»

عده‌ای این حرف‌ها را توجیه علی دایی برای دعوت نکردن از مهدوی‌کیا و کریمی می‌دانستند. هر چند که مخالفان سرسخت دایی مصدومیت و نیمکت‌نشینی مهدوی‌کیا و کریمی را در نقدهای خود لحاظ نمی‌کردند. موضوعی که علی دایی بارها به آن اشاره کرد و گفت: «وقتی این بازیکنان مصدوم یا نیمکت‌نشین هستند، چطور دعوتشان کنم؟» بازگشت علی کریمی به پرسپولیس اما همه معادلات را به هم ریخت. دایی در حالی او و مهدوی‌کیا را به تیم‌ملی دعوت کرد که رسانه‌ها در این خصوص به اجماع رسیده بودند.  دایی در این باره گفت:‌ «به خاطر رسانه‌ها و افکار عمومی این دو بازیکن را دعوت نکردم.»
سرمربی تیم‌ملی پس از امتناع کریمی برای حضور در تیم‌ملی تأکید کرد: «تیم‌ملی سرباز می‌خواهد و کریمی نظرش را گفته و من دیگر حرفی ندارم.»

 فدراسیون با دایی هماهنگ شد

مسئولان فدراسیون فوتبال پس از خودداری کریمی از حضور در تیم‌ملی اعلام ‌کردند؛ «کریمی دلخور است. از او دلجویی می‌کنیم تا به تیم‌ملی برگردد.» آخرین خبرها حاکی از آن است که علی کریمی درخواست کفاشیان را بی‌پاسخ گذاشته است. رئیس فدراسیون فوتبال نیز در آخرین واکنش خود گفته است: «رایزنی‌های خود را انجام داده‌ایم و تا همین جا نیز با هماهنگی علی‌دایی با کریمی مذاکراتی داشته‌ایم اما دیگر ادامه نمی‌دهیم.»

 علی دایی:دیگر کریمی را دعوت نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «هر چند کره شمالی تیم خطرناکی است اما ایران با بقیه تیم‌ها فرق دارد و ما قطعا 3 امتیاز بازی چهارشنبه را کسب خواهیم کرد.» دایی پیرامون آخرین شرایط تیم‌ملی اظهار داشت: «خوشبختانه بازیکنان بسیار خوبی در اختیار داریم و تا بازی با کره شمالی زمان کافی داریم که بتوانیم این بازیکنان را به هماهنگی برسانیم.

متاسفانه 3، 4 بازیکن ما آسیب‌دیدگی جزیی دارند و بعضی از بازیکنان‌مان را هم به خاطر مصدومیت از دست دادیم. با این حال در تیم فعلی بازیکنان خوبی حضور دارند که می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند.»  وی درباره بازی روز چهارشنبه گفت: «3 بازی کره‌شمالی را آنالیز کرده‌ایم. آنها تیم خطرناکی هستند اما ایران با بقیه تیم‌ها تفاوت دارد و قطعا 3 امتیاز بازی مقابل کره شمالی را کسب خواهیم کرد.» دایی درباره پاسخ منفی کریمی به دعوت تیم ملی گفت: «ما برای انتخاب بازیکنان به آمادگی‌شان نگاه کردیم. خیلی از بازیکنان دیگر بودند که حق‌شان بود به تیم‌ملی دعوت شوند اما باید بهترین‌ها را دعوت می‌کردیم. با این حال با نبود یک یا چند بازیکن تیم‌ملی ضرر نمی‌کند. برای بازی‌های آینده هم درهای تیم‌ملی به روی بازیکنان دیگر باز است و اگر بازیکنی در ادامه بازی‌ها شایستگی‌اش را نشان دهد، او را به تیم ملی دعوت می‌کنیم.»

دایی در پاسخ به این سؤال که کره‌شمالی همواره حریفی سرسخت در این چند‌ساله برای تیم‌های آسیایی بوده است، گفت: «باید گذشته را فراموش کنیم. از زمانی که من به تیم ملی آمده‌ام در ورزشگاه آزادی تنها یک بار با امارات مساوی کرده‌ایم. در این وضعیت من مشکلی برای کسب 3 امتیاز نمی‌بینم و مطمئن باشید که ما پس از بازی چهارشنبه 4 امتیازی خواهیم شد.»

 دایی بازی را تمام کرد

سرمربی تیم‌ملی اعلام کرد تا زمانی که وی هدایت تیم‌ملی را به عهده دارد علی کریمی به این تیم دعوت نخواهد شد.به گزارش سایت برنا،  دایی در پایان تمرین صبح روز شنبه گفت: «تا زمانی که من سرمربی تیم‌ملی هستم تحت هیچ عنوانی علی کریمی دعوت نخواهد شد.حضور در تیم‌ملی لیاقت می‌خواهد و من برای این تیم به بازیکنانی نیاز دارم که مثل سرباز آماده خدمت باشند. »

وی افزود:‌ «به عنوان سرمربی تیم‌ملی وظیفه داشتم تا از آماده‌ترین‌ها برای حضور در تیم دعوت کنم. مربیان بعدی تیم‌ملی درباره انتخاب و دعوت از کریمی مختار هستند اما من دیگر او را دعوت نمی‌کنم.» دیروز رسول خطیبی و فریدون زندی، 2 لژیونر دیگر تیم ملی به اردوی این تیم در کمپ تیم‌های ملی پیوستند.  تیم ملی کشورمان پیش از بازی روز چهارشنبه مقابل کره‌شمالی برای آمادگی بیشتر عصر دیروز به مصاف تیم پیکان قزوین رفت.    بازی تدارکاتی تیم ملی با پیکان با نتیجه 2 بر 2 پایان یافت. گل‌های تیم ملی را نکونام و رضایی به ثمر رساندند.

کد خبر 65521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز