شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی درباره رابطه دولت و مجلس تصریح کرد:

مجلس در مبنا قصد همکاری با دولت را دارد و اگر بداند که می‌تواند معضلات کشور را برطرف کند، اقدام می‌کند، اما چنانچه احساس کند تشخیص دولت به‌نفع کشور نیست، رو دربایستی ندارد و این امر را نشان داده است.
علی لاریجانی سفری 3روزه به استان فارس داشت که دیروز پایان یافت و به تهران بازگشت.

لاریجانی در بخشی از این سفر در نشست مشترک با تشکل‌های مختلف سیاسی این استان که بعدازظهر جمعه برگزار شد و ایسنا خبر آن را دیروز منتشر کرد؛

کشور را سرمایه ملی خواند و افزود: باید به‌وجود جریانات و داشتن آرای مختلف در کشور به‌عنوان یک سرمایه نگاه کرد، اما اگر انضباط نداشته و آرا و رفتار سیاسی را رعایت نکنند، مضراتی به‌همراه دارد، کمااینکه هر دو  وجه آن را چه در اصلاح‌طلبان و چه در اصولگرایان در 30سال گذشته داشته‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شما عدم‌اجماع اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری را تا این لحظه یک تاکتیک سیاسی می‌دانید؟ پاسخ داد: نه، من این را یک تاکتیک نمی‌دانم.

به هر حال در جریانات مختلف سیاسی برخی افراد مطرح هستند، اما اینکه جریان‌های مختلف در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری به یک نظمی برسند مهم است و آن را بلوغ سیاسی می‌دانم.

اقتدار بازدارنده

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح دیروز همچنین ضمن شرکت در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان فارس، از نیروی انتظامی خواست تا برای آرامش روانی مردم، صاحب سبک و تئوری ویژه شود.

لاریجانی در این مراسم که مهر خبر آن‌را منتشر کرد، اظهار داشت: نیروهای مسلح با توجه به نظام تربیت اسلامی و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی که در آنها وجود دارد، زینت اقتدار ملی کشور ما هستند.

لاریجانی دیروز همچنین طی سخنانی در جمع اعضای شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری فارس برگزار شد با اشاره به شرایط کشور گفت: باید شرایط کشور را خوب بشناسیم و باید بدانیم در این شرایط نیروهای عملیاتی چه حس و حال و چه مشکلاتی در کارهای خود دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی باید با ارزیابی اقران و صحنه بین‌الملل نظاماتی را ایجاد کنیم تا تولید در کشور رونق پیدا کند و مقام معظم رهبری نیز در مورد کجروی‌هایی که در گذشته وجود داشت، با رهنمودهای خود راهی را در مقابل مسئولان ایجاد کردند.

سفر به سوئیس و فنلاند

رئیس مجلس در راس یک هیأت بلند پایه پارلمانی به‌منظور شرکت در یکصدونوزدهمین اجلاس مجمع بین‌المجالس I.P.V به کشور سوئیس سفر می‌کند.

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس در این اجلاس که بنا به دعوت رئیس اتحادیه بین‌المجالس به‌مدت 3 روز از 23 لغایت 25 مهر ماه 87 در ژنو برگزار می‌شود، رؤسای نمایندگان مجالس بیش از 140کشور عضو، شرکت دارند.

براساس این گزارش، لاریجانی در نخستین سفر خارجی خود در مجلس هشتم علاوه بر شرکت در کنفرانس اجلاس مزبور، دیدارهایی را با رؤسای مجالس کشورهای مختلف شرکت‌کننده و نیز برخی مقامات کشور میزبان خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از این اجلاس برای یک دیدار 2 روزه عازم کشور فنلاند خواهد شد.

کد خبر 65506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز