همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در صورتی که یارانه‌ها در سال آینده حذف شود سهمیه بندی بنزین هم قطع می‌شود در غیر این صورت سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده نیز ادامه می‌یابد

محمدرضا نعمت زاده مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حاشیه دومین همایش بین المللی صنعت پالایش در گفت و گو با خبرنگار شانا در باره بودجه واردات بنزین گفت: از آنجا که کشور به بنزین نیاز دارد نمی توانیم انتظار داشته باشیم که واردات بنزین متوقف شود.

وی افزود: بودجه بنزین هم اکنون از منابع داخلی وزارت نفت تامین می شود زیرا به دلیل نیاز کشور تحت هیچ شرایطی نمی توان واردات بنزین را متوقف کرد.

نعمت زاده با تاکید بر این که مجوز لازم برای واردات بنزین از دولت و ریاست جمهوری گرفته شده است ادامه داد: ادامه یافتن سهمیه بندی بنزین در سال آینده نیز بستگی به تصمیم دولت دارد که هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

نعمت زاده درباره ذخایر بنزین در کشور گفت: هم اکنون به میزان کافی از ذخیره بنزین در کشور بهره مندیم.

وی افزود: تعیین قیمت بنزین بر عهده دولت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است و بر عهده ما نیست.

وی افزود: بر اساس صحبت های رئیس جمهوری قرار شده است تا بحث یارانه ها نیز در قالب طرح تحول اقتصادی کشور تعیین تکلیف شود.

وی افزود: واردات و خرید بنزین به وسیله امور بین الملل وزارت نفت انجام می شود و ممکن است گاهی در ارتباطات بانکی محدودیت هایی به وجود بیاید اما واردات بنزین را دچار مشکل نمی کند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درباره نتایج سفر اخیر خود به قزاقستان توضیح داد: چندی پیش سفری به قزاقستان داشتیم که بیشترین موضوعات مورد بررسی در این سفر مربوط به تامین خوراک پالایشگاه کاسپین است.

وی در این باره توضیح داد: برای تامین خوراک پالایشگاه کاسپین هنوز به تصمیم گیری های نهایی نرسیده ایم اما امیدواریم که بر اساس طرح هایی که در آینده در کشور قزاقستان اجرا می شود بتوانیم خوراک مورد نیاز خود را تامین کنیم که این نیاز مربوط به 5 سال آینده است.

نعمت زاده ادامه داد: برای تامین منابع مورد نیاز جهت ساخت پالایشگاه های جدید در داخل کشور مشکلاتی وجود دارد اما راه آن بسته نیست و ما به فعالیت خود ادامه می دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران درباره اثرگذاری روابط سیاسی ایران با سایر کشورهای جهان در سرمایه گذاری های داخلی اظهار داشت: چگونگی روابط سیاسی میان ایران و سایر کشورها در انتخاب کشور خارجی برای سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه آن کشورها اثر چندانی ندارد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درباره سوآپ نفت خام در ایران اظهار داشت:سوآپ را بیشتر برای نفت کوره انجام می دهیم که هم از عراق و هم از سایر کشورها انجام می شود
که میزان آن نسبت به شرایط و نیاز کشور ما متفاوت است.

نعمت زاده در این باره توضیح داد: طرح سوآپ از عراق برای پالایشگاه های غرب و شمال غربی کشور و عمدتا برای پالایشگاه سهند و کرمانشاه انجام می شود.

کد خبر 65486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز