همشهری آنلاین: رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از منطقه‌ای کردن سهمیه بنزین خودروهای عمومی خبر داد.

سردار محمد رویانیان درگفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: بر اساس مصوبه اخیر ستاد، تیمی با همکاری ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و کارشناسان وزارت نفت و سایر سازمانهای ذیربط در خصوص عملکرد سهمیه‌بندی بنزین و چالشها و مشکلات فرارو و رسیدگی به وضعیت و میزان سهمیه بنزین وسایل نقلیه عمومی و شخصی برای اتخاذ تصمیمات مناسب تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که این تیم همچنین موضوع منطقه‌ای کردن سهیمه بنزین خودروها را بررسی می‌کند، افزود: در حال حاضر سهمیه بنزین خودروهای عمومی در کلانشهرها و شهرهای کوچک یکی است که این امر باید اصلاح شود.

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور همچنین از افزوده شدن وزرای کشور و راه و ترابری به جمع هیئت نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری در امور حمل و نقل خبر داد و گفت: بدین ترتیب علاوه بر آقایان سعیدلو، برقه‌ای، محرابیان، نوذری، زریبافان، سیدمهدی هاشمی که پیشتر به عنوان نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری بودند، علی کردان و حمید بهبهانی و بنده نیز به این جمع افزوده شدند.

وی افزود: مسؤولیت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور مدیریت یکپارچه توسعه حمل و نقل و اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی مصوب سال 86 است و به منظور ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی این ستاد ایجاد شده است.

سردار رویانیان تصریح کرد: در عین حال مسؤولیت هیئت ویژه نمایندگان رئیس‌جمهوری نیز اتخاذ تصمیم در ارتباط با مسایل حمل و نقل و سوخت کشور و توزیع اعتبارات مربوط است که به استناد اصول 127 و 138 قانون اساسی تصمیمات هیات نمایندگان ویژه رییس‌جمهوری به عنوان تصمیم هیات دولت تلقی شده و لازم‌الاجرا است.

 روزانه 50 هزار لیتر بنزین ویژه برای معلولان

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور همچنین از اختصاص سهیمه ویژه بنزین برای معلولان خبر داد و به ایسنا گفت: در پی درخواست‌های مکرر معلولان جسمی و حرکتی و سازمان بهزیستی کشور، روزانه 50 هزار لیتر بنزین ویژه برای این قشر اختصاص یافت.

وی با اشاره به این که این بنزین به صورت کارتی در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است، افزود: بنزین ویژه معلولان به معلولانی که نیاز به جابجایی دارند از طریق سازمان بهزیستی در سراسر کشور داده خواهد شد.

کد خبر 64398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز