مهدی ربوشه: همه چیز در طول کمتر از یک ماه رخ داد. مهره فراموش‌شده تیم‌ملی به پرسپولیس بازگشت.

در اولین حضورش صدهزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشاند. حیرت اهالی فوتبال را در 2 بازی اخیر تیمش برانگیخت و خود را با 4 گل به تیم‌ملی تحمیل کرد اما دعوت دایی را نپذیرفت. این همه اتفاق را تنها یک ستاره می‌تواند رقم بزند؛ علی کریمی.

وداع کریمی با تیم‌ملی

شاید ستاره شماره 8 پرسپولیس پس از پایان دیدار برابر ابومسلم که اتفاقاً به باخت سرخ‌ها منجر شد منتظر خبر دعوتش به تیم‌ملی بود تا یک روز بعد دلخوری چندماهه خود را در قالب نامه‌ای به علی کفاشیان مطرح کند. وی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال نوشت: «با آنکه بیش از صد بار افتخار پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را داشتم، همچنان این پیراهن برایم عزیز و مقدس است. اتفاقات چند ماه اخیر و موانعی که در راه من در تیم‌ملی به وجود آمد، دور از مهر و محبت و خلوص نیت بوده. امروز احساس می‌کنم تیم‌ملی و گردانندگان آن با نبود این حقیر آرامش و تمرکز بهتری برای رساندن تیم‌ملی به سرمنزل مقصود خواهند داشت.

 از این رو با تمام علاقه و عطشی که در راه رسیدن به تیم‌ملی دارم نوعی احساس تحمیلی مرا رنج می‌دهد. فشار رسانه‌ها و مردم انتخاب واقعی را از انتخاب‌کننده بازیکنان سلب نموده، از این رو با توجه به جو فعلی ضمن عذرخواهی از مردم خوب و فهیم و تمامی آنهایی که با محبت و مهر صادقانه مرا پذیرا شده‌اند به خاطر مصلحت تیم‌ملی و با آرزوی توفیق برای دوستان ملی‌پوش دعاگوی آنان در راه پرفراز و نشیب تا جام‌جهانی هستم.

امیدوارم جنابعالی و مردم خوب شرایط مرا درک کرده باشند و بدانند که این تصمیم سخت و مشکل را صرفاً به خاطر مصالح تیم‌ملی گرفته‌ام. زمانی با حضورم به تیم‌ملی خدمت می‌کردم و امروز با خداحافظی از تیم‌ملی خدمت بیشتری انجام داده‌ام. به امید صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی و خوشحالی تمام ملت عزیز ایران.»

 کفاشیان: کریمی را برمی‌گردانیم

 کفاشیان  در واکنش به نامه کریمی می‌گوید: «کریمی دلخور است. باید از او دلجویی کنیم.» اما رئیس فدراسیون فوتبال به بازخوانی موضوع حذف علی کریمی از تیم‌ملی علاقه چندانی نشان نمی‌دهد. این در حالی است که برخورد قهری مسئولان فدراسیون فوتبال در مواجهه با انتقادهای علی کریمی موجبات کنار گذاشته شدن این بازیکن را فراهم کرد.

اتفاقی که علی دایی درباره‌اش گفت: «هر مربی‌ای آرزو دارد بازیکنی مثل کریمی را در اختیار داشته باشد.» و بعد در ارتباط با اخراج کریمی ادامه داد: «فدراسیون با هماهنگی من این کار را انجام نداد.» این در حالی بود که اطرافیان علی کریمی اعتقاد داشتند دایی تمایل چندانی به حضور ستاره در تیم‌ملی نداشت. چه اگر اینطور نبود پس از بخشیده‌شدن کریمی توسط فدراسیون وی را به تیم‌ملی دعوت می‌کرد. رئیس فدراسیون، فوتبال در آخرین واکنش خود درباره خداحافظی کریمی از تیم‌ملی گفته است: «فدراسیون فوتبال برای بازگشت کریمی به تیم‌ملی وی را متقاعد خواهد کرد. شایسته کریمی نیست که از ما دلخور باشد.

البته فدراسیون به دلیل اتفاق‌هایی که افتاد با کریمی برخوردی را داشت، هرچند لازم بود با وی صحبت می‌کردیم و در ادامه به دلیل آنکه وی در شرایط جسمانی خوبی قرار نداشت، دایی وی را به تیم‌ملی دعوت نکرد. اما وظیفه ما است که با کریمی صحبت کرده و از او دلجویی کنیم تا همچنان در تیم‌ملی ایران حضور داشته باشد.» گفته می‌شود سرمربی تیم‌ملی دیگر حاضر به دعوت از علی کریمی نیست و شاید دخالت مسئولان فدراسیون فوتبال در این خصوص به اختلافاتی نیز بینجامد.

تصمیم غیر قابل پیش‌بینی علی کریمی در میان اهالی فوتبال موافقان و مخالفانی دارد. عده‌ای معتقدند او اگر خود را سرباز تیم‌ملی می‌دانست پس از دعوت شدن به تیم‌ملی دلخوری شخصی‌اش را باید کنار می‌گذاشت و البته برخی اعتقاد دارند کریمی حق دارد این دعوت را رد کند چه امروز افرادی برای بازگرداندن ستاره به تیم‌ملی تلاش می‌کنند که چند ماه پیش با برخوردی کاملاً قهری وی را از تیم‌ملی اخراج کردند. علی دایی در واکنش به خودداری کریمی از حضور در تیم‌ملی گفته است: «هر بازیکنی که به تیم‌ملی دعوت می‌شود باید مانند سرباز در خدمت تیم‌ملی باشد و این موضوع برایم اهمیت زیادی دارد. کریمی پس از دعوت در نامه‌ای از بازی‌های ملی صرفنظر کرد و این تصمیم را خودش گرفت.»

تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته در کمپ تیم‌های ملی با حضور 23 بازیکن برگزار شد.  از جمع لژیونرها مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام و مسعود شجاعی در تمرین تیم ملی حضور داشتند. قرار بود فریدون زندی و رسول خطیبی نیز خود را به تمرین روز جمعه برسانند که از قرار معلوم ظرف امروز یا فردا این بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌پیوندند.  در تمرین روز گذشته سانتر از جناحین و حرکات تاکتیکی در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 65407

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز