تعرفه‌های خدمات‌ روانشناسی، روانپزشکی و به‌طور کلی مشاوره‌های روان، آنقدر متغیر، متفاوت و بالاست که خیلی‌ها را از مراجعه پشیمان می‌کند.

به گزارش همشهری، با اینکه تعرفه‌های تصویب شده برای خدمات روانشناسی و مشاوره برای جلسه ۴۵دقیقه‌ای، بین ۱۳۰هزار تومان تا ۱۸۷هزار تومان از سوی هیأت دولت تصویب شده اما بسیاری از متخصصان روانشناس و روانپزشک، بی‌توجه به تعرفه‌های تصویب شده، نرخ تعیین می‌کنند.

نگاهی به وضعیت تعرفه‌های مشاوره‌های روانشناسی و روانپزشکی در پایتخت نشان می‌دهد که تعرفه هر جلسه ۵۰دقیقه‌ای مشاوره معمولی از سوی یک متخصص روانشناسی، بین ۲۵۰ تا ۳۵۰هزار تومان است و این تعرفه براساس موقعیت جغرافیایی محل انجام مشاوره که معمولا یک مرکز روانشناسی خصوصی یا عمومی است، تغییر می‌کند.

گاهی این تعرفه‌ها به ۶۰۰هزار تومان برای یک ساعت مشاوره هم می‌رسد. میان مراکز یا مطب‌های مشاوره در مناطق شمالی شهر با مناطق مرکزی به پایین، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان اختلاف قیمت برای هر جلسه دیده می‌شود.

همه اینها در شرایطی است که خدمات روانشناسی، تنها محدود به یک جلسه نمی‌شود و معمولا برای یک دوره درمان با حداقل ۱۲جلسه با نرخ متوسط ۲۵۰هزار تومان، مراجعه‌کننده باید ۳میلیون تومان هزینه دهد. 

در این زمینه بخوانید: جدول تعرفه روانپزشکان و روانشناسان؛ فاصله نجومی دولتی و خصوصی

گزارش: گروه سلامت روزنامه همشهری

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 652776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    12 1
    یعنی بری نزد یک روانشناس ۶۰۰ هزار تومان بدی که به حرفات گوش بده. بعد هم بگه همش خودت مقصر بودی. اینا کاملا حرفه ای عمل می کنن. همشون هم مثل هم هستن.
  • محمد طبیب چی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    8 0
    سلام . با گران فروشی چه فرقی دارد ؟ رعایت نکردن مبالغ مصوب ، دخالت نظار وزارت بهداشت را می طلبد .
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    7 4
    سلام به نظرم نظارت وبازرسی باید داشته باشند واز دستگاه کارت خوان هم استفاده شود تا مالیات ومبلغ گرفتن از مردم مشخص شود
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    8 0
    علم روانشناسی در ایران وارداتی وبا فرهنگ ما ادابته نشده هبچ ،اغلب روانشناسان کم سواد وخود دارای مشکلات شخصیتی هستند به اضافه نداشتن صداقت کاری و اخلاق حرفه ای!!!!!!!!!!
  • علی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    6 5
    خیلی مسخرس خب بله باید هزینه ها بایک نظارت درست و حسابی کنترل بشه تا تعداد آدم های بیشتری وارد اتاق روانشناس بشند ولی چیز های خیلی مسخره تری وجود داره چرا اونا رو نمیگید یارو روانشناسه یک عمر تحصیل کرده و زمانش رو میزاره و با اعصاب روان خودش بازی میکنه تا بتونه یه کسی رو از این رنج های زندگی دور کنه ولی یارو با سواد دیپلم میره مدرس کنکور میشه درس های دبیرستان رو تدریس میکنه ماهانه چند ده برابر یک روانشناس پول در میاره چرا واقعا؟
  • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    7 1
    این‌که‌حالو‌بدترمی‌کنه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    4 0
    مشکل مردم ایران مشکلات زیادی اعم ازمالی تبعیض وبی قانونی وپارتی بازی وبی عدالتی .... هست وتازمانی که این مواردحل نشه وضعیت بدترازاین میشه ودودش به چشم عاملان همین مواردهم میره
  • زهرا پارسا IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    4 0
    سلام ، تعجب آور نیست ، اصفهان یکی از اساتید دانشگاه این مبلغ را برای مشاوره دریافت می کنند ، و قسمت مهم مشاوره گوش دادن صحیح هست . بعد مراحل دیگه ، ما ایرانیان ۲۰ سال هست مشکل شخصیتی داریم و انتظار داریم روان شناس یک یکساعته مارا تغییر بده آنهم اساسی والا پیامبر ما هم که پشتوانه اش وحی بود قادر نبود ......
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    3 0
    ایهاالناس به هوش باشید این روانشناس های بی سواد اگر بلد بودند مشکلی را حل کنند الان تو جامعه اینقدر مشکلات و جرم و جنایت نداشتیم
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    4 1
    نمونه بارز این گزارش در شرق تهران روانشناسانی هستند در خصوص ارزیابی زوجین برای ازدواج در چند جلسه انها را تشویق به ملاقات با یکدیگر در خارج از مطب کرده و پس از دفعات و پرداخت ویزیت سنگین نظرات خلاف واقع میدهند و زوجین را از ازدواج منصرف میکنند .
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    من خودم روانشناسی خوندم. ولی با کمال تاسف باید بگم‌اینا همه شارلاتان بازی است
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    من شش صد تومن داشته باشم حالم خیلی خوب میشه🥲