مجموع نظرات: ۱۳
پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

یکی از مهم ترین مراکزی که باید هر شخص در ارتباط با مسائل و مشکلات مربوط به حوزه روح و روان و رفتار، به آنها مراجعه کند، مراکز مشاوره می باشد. یکی از مهمترین بخش های این مراکز، به مشاوره خانواده مربوط می شود. بخشی که متاسفانه به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...، شاهد بیشترین آسیب ها می باشد.

image-20210519105928-1.jpeg

چرا باید مشاوره خانواده را مهم بشماریم؟

خوشبختانه با پیشرفت کردن علوم مختلف بخصوص علوم مربوط به حوزه روانشناسی و مشاوره و البته تغییر دیدگاه مردم و آحاد مختلف جامعه نسبت به مشاوره و مشورت گرفتن از افراد تحصیلکرده و متخصص در این زمینه ها، کمتر کسی را پیدا می کنیم که اهمیت وجود مراکز مشاوره و مشاوران را نداند.

یکی از مهمترین این حوزه ها، مشاوره خانواده می باشد. خانواده به عنوان اولین، اصلی ترین و مهم ترین پایگاه اجتماعی برای اتمام افراد یک جامعه؛ باید از سلامت و استحکام کافی برخوردار باشد تا بتوان در درون آن افرادی سالم و متفکر، پرورش داد و به دل جامعه هدایت کرد.

به همین خاطر است که متخصصان و افراد اهل فن در این ارتباط معتقدند، با بروز و ظهور اولین نشانه های عدم سلامت در خانواده( از لحاظ روابط خانوادگی، محبت و مهر؛ اعتماد و....)باید اعضای آن خانواده احساس خطر کرده و هر چه سریعتر در فکر چاره برآیند.

سایت پی جو افتخار این را دارد که به منظور دسترسی هر چه آسانتر شما عزیزان به متخصصان و مراکز مشاوره باتجربه و با حسن شهرت فراوان، در این راه، قدمی برداشته و مسیر رسیدن شما به این مراکز را آسانتر نماید.

خدمات مراکز مشاوره خانواده شامل چه چیزهایی می باشد؟

در ابتدا باید بگوییم که مشاوره خانواده نوعی روان درمانی است که به موجب آن، استرس ها و اصطکاک ها و تعارضاتی که بین افراد خانواده و از همه مهمتر زن و شوهر اتفاق می افتد را کاهش می دهد. در نتیجه آن ارتباطات سالمتر و قوی تر شده و مشکلات ناشی از اختلافات خانوادگی که بر جنبه های دیگر زندگی هم اثرگذار خواهد بود را کاهش چشمگیری خواهد بخشید.

بهترین مراکز مشاور خانواده در شهر خود  مانند مرکز مشاور خانواده در شیراز را میتوانید در سایت پی جو بیابید.

در این بین مرکز مشاوره ای که به عنوان مرجع رسیدگی به اختلافات شماست، نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد و به همین منظور در انتخاب آن باید نهایت دقت را داشته باشید.

مراکزی که به مراجعین خود خدمات مربوط به مشاوره خانواده را می دهند، می توانند در عرصه ها و زمینه های مختلفی کمک رسان باشند. از جمله می توان به مسائلی همچون اعتیاد زوجین یا فرزندان، اختلافات سلیقه ای و فرهنگی بین اعضا خانواده، مسائل ارتباطی و عاطفی؛ مسائل مربوط به روابط زناشویی و روابط جنسی، تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات روانی اعضا، مشکلات رفتاری هر یک از اعضای خانواده، خیانت و....اشاره کرد.

مزایای مشاوره خانواده چیست؟

به طور حتم کسانی که با مشکلات مختلفی در کانون خانواده خود دست به گریبان هستند؛ درک می کنند که لحظه رهایی از این مشکلات و دغدغه ها، چه لحظه مهم و به یاد ماندنی برای آنها خواهد بود.

به همین دلیل است که توصیه بسیاری از روانشناسان و مشاوران به همه مردم مخصوصا اعضای یک خانواده که در رأس آنها، همسران قرار دارند، این است که در هنگام بروز مشکلات، فرار نکنند، نترسند و یا همه چیز را از بنیان خراب نکنند! فقط کافیست راه مشورت را با افراد آموزش دیده در پیش بگیرند.

مرکز روانشناسی خوب در شهر خود مانند مرکز روانشناسی در شیراز را در سایت پی جو بیابید.

از مزایای مشاوره خانواده می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • بهبود روابط خانوادگی و ارتباطات بین اعضا
  • تقویت پیوند بین افراد و ایجاد صمیمیت و محبت بیشتر بین آنها
  • بالا رفتن عزت نفس افراد خانواده
  • شادتر شدن خانواده و ایجاد انرژی های مثبت در تک تک افراد و جلوگیری از هر گونه افسردگی
  • تداوم یک زندگی در برابر گزینه طلاق و جدایی
  • سلامت روح و جسم

شاید اثرات یک دوره کامل مشاوره درمانی در رابطه با خانواده از مواردی که گفتیم خیلی بیشتر هم باشد. چیزی که در این میان اهمیت داشته و نباید آن را فراموش کرد این  است که با مراجعه به مراکز مشاوره و استفاده از راهکارهای متخصصان حوزه روانشناسی، می توانیم فرصت دوباره را به خود و به دیگر اعضای خانواده بدهیم تا شانس خود را برای بهره مندی از یک زندگی سالم و بی دغدغه امتحان کنند.

با کمک یک مشاور دلسوز و با تجربه، و البته به کارگیری تمرینات و راه حل های ارائه شده از طرف مشاور، می توانیم به راحتی این فرصت را برای خودمان فراهم کنیم.

مراکز مشاوره و سایت پی جو

برای پیدا کردن افرادی متخصص که زمینه مشاوره بتوانند به شما کمک کنند، سایت پی جو، معتبرترین مراکز خدمات مشاوره را به شما عزیزان معرفی نماید. مانند خدمات مشاوره در شیراز که میتوانید لیست مراکز مشاوره معتبر را مشاهده نمایید.

چگونه مرکز مشاوره خانواده خوب را بیابیم؟

مشاوره خانواده

کد خبر 602089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha