چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

گروه ورزشی: استقلال پس از حاشیه‌هایی که در شهرآورد شصت و پنجم از سر گذراند، در آغاز هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان مقاومت سپاسی بود.

هرچند شاگردان پیروانی در این دیدار 2 بار از آبی‌پوشان پیش افتادند اما در نهایت این دیدار با برتری قاطع 5 بر 2 استقلال به پایان رسید.

بازی در حالی آغاز شد که به نظر می‌رسید استقلال برای رسیدن به گل عجله داشت. به همین دلیل در کمتر از 5 دقیقه آبی‌پوشان فشار زیادی روی دروازه حریف شیرازی خود وارد کردند اما برخلاف جریان بازی این مقاومت سپاسی شیراز بود که به گل رسید. رضا خالقی‌فر در دقیقه 8 اولین گل بازی را برای تیمش به ثمر رساند تا غلامحسین پیروانی، این بازیکن فرصت‌طلب را مورد تشویق قرار دهد. فرار این بازیکن در فضای خالی پشت مدافعان استقلال در نوع خود جالب‌توجه بود اما استقلالی‌ها خیلی زود موفق به جبران گل خورده شدند. حرکت از میثم منیعی شروع شد.

مجتبی جباری پاس منیعی را به او برگرداند تا او با شوت از راه دور خود دروازه مقاومت سپاسی را باز کند، هرچند که به نظر می‌رسید آرش برهانی و مدافع سپاسی نیز روی توپ اثر گذاشتند. این گل در دقیقه 10 بازی به ثمر رسید. بازی در ادامه نیز بیشتر در محوطه جریمه دو تیم دنبال می‌شد، تا جایی که در دقیقه 18 مقاومت سپاسی روی خلاقیت شهرام گودرزی به گل دوم خود دست‌یافت. بازیکن شماره 11 تیم پیروانی با یک شوت از راه دور توپ را وارد دروازه استقلال کرد. البته وحید طالب‌لو و پژمان منتظری در نیمه اول اشتباهاتی را مرتکب شدند که نزدیک بود حریف شیرازی فاصله‌اش را با استقلال بیشتر کند.

در دقیقه 28 آرش برهانی در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان مقاومت سپاسی نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند. استقلال پس از دریافت گل دوم سعی کرد جریان بازی را در اختیار خود بگیرد. این در حالی بود که سرعت مهاجمان مقاومت سپاسی، خط دفاع استقلال را بارها در ضدحملات آزار داد.

توپ در دقایق 25 تا 32 بیشتر در میانه میدان ردوبدل شد اما در دقیقه 33 همه چیز دوباره رنگ تساوی به خود گرفت. میثم منیعی که پیش از این دیدار گفته بود در این بازی آنقدر خوب ظاهر می‌شوم که به تیم‌ملی دعوت شوم به خصوص در نیمه‌اول توانست به وعده‌اش عمل کند. هافبک نفوذی استقلال سانتر زیبایی را روانه دروازه مقاومت سپاسی کرد و خسرو حیدری به خوبی قدر پاس منیعی را دانست و با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه حریف کرد.

در دقیقه 37 استقلال می‌توانست به گل سوم خود دست پیدا کند. پیروز قربانی در گوشه محوطه جریمه مقاومت صاحب توپ شد و با یک شوت محکم دروازه حریف را تهدید کرد. اما شوت او به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد. رضا خالقی‌فر در دقیقه 41 در حالی که می‌توانست به همبازی‌های خود پاس بدهد به تکروی روی‌ آورد و در نهایت شوت ضعیفی را راهی دروازه استقلال کرد. حرکت‌های جباری، منیعی و برهانی در دقایق پایانی نیمه‌اول حرکت تیمی استقلال را روان‌تر نشان می‌داد اما نتیجه‌ای برای میزبان آبی‌پوش دربر نداشت.

در دقایق پایانی نیمه نخست نیز دو تیم ترجیح می‌دادند جریان بازی را اداره کنند.
 در آغاز نیمه‌دوم مهاجمان مقاومت سپاسی در یک موقعیت چندین شوت را روانه دروازه طالب‌لو کردند که یکی پس از دیگری توسط مدافعان دفع شد.در دقیقه 50 آرش برهانی دوباره همان کاری را انجام داد که بارها از او شاهد بودیم. مهاجم استقلال در موقعیت تک‌به‌تک توپ را به بالای دروازه زد.

در دقیقه 56 ضربه ایستگاهی میثم منیعی نزدیک بود به گل سوم استقلال منجر شود اما در نهایت شوت او با فاصله کمی از کنار دروازه به اوت رفت. تقریباً تمام هافبک‌های استقلال سعی داشتند برهانی را در موقعیت گل قرار دهند اما مهاجم استقلال نتوانست از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کند. در دقیقه 61 رضا خالقی‌فر در موقعیت خوبی برای شوت‌زنی قرار داشت اما ضربه بی‌دقت او با فاصله از کنار دروازه طالب‌لو به اوت رفت تا در دقیقه 63 حرکت پا به توپ پیروز قربانی منجر به گل سوم استقلال شود. کاپیتان آبی‌پوشان از جناح چپ سانتر دقیقی را روی دروازه ارسال کرد که سیاوش اکبرپور به راحتی توانست گل سوم تیمش را با ضربه سر به ثمر برساند.

مهاجم استقلال در نیمه دوم با تلاش بیشتری کار را دنبال کرد. در دقیقه 68 سرمربی استقلال دست به تعویض برهانی زد. یک دقیقه بعد فرهاد مجیدی با یک پاس رو به جلو اکبرپور را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مهاجم در شرایطی نامتعادل گل چهارم استقلال را به ثمر برساند.در دقیقه 75 جان‌واریو نیز برای آبی‌ها موفق به گلزنی شد. این‌بار نیز میثم منیعی موقعیت را ساخته و پرداخته کرد.

هافبک استقلال با نفوذ مناسب خود هم تیمی‌هایش را در محوطه جریمه مقاومت صاحب توپ کرد که جان‌واریو با یک شوت دروازه‌ حریف را برای پنجمین بار باز کرد.

کد خبر 65237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز