سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: درحالی که استقلال طی چند روز اخیر بیش از پرسپولیس خبرساز به نظر می‌رسد این مدیرعامل باشگاه استقلال است که سعی دارد آرامش را به اردوی آبی‌پوشان باز گرداند.

پس از اتفاقات حاشیه‌ای که در پایان شهرآورد شصت‌وپنجم رخ داد، واعظ‌آشتیانی ترجیح داد مشکلات به‌وجود آمده در اردوی استقلال را در درون تیم حل کند. به همین دلیل خیلی زود درجلسه‌ای با کادر فنی و بازیکنان از آنها خواست تا از هر گونه حاشیه‌ای بپرهیزند و تنها به بازی برابر مقاومت سپاسی فکر کنند. امیر قلعه‌نویی که تیمش را با  11امتیاز  در جایگاه هفتمی جدول لیگ‌برتر می‌بیند برای جبران فاصله با صدرنشین 17 امتیازی سخت نیازمند غلبه بر تیم پیروانی است.

او در این باره می‌گوید: «بازی مقابل مقاومت سپاسی برای استقلال اهمیت بسیاری دارد، باید امتیاز از دست رفته در بازی مقابل پرسپولیس را جبران کرده و به طور حتم برای کسب پیروزی به میدان می‌رویم.»  وی افزود: «مقاومت از بازیکنان جوان، با‌انگیزه و مربی بسیار خوبی برخوردار است، ما احترام بسیاری برای حریف قائلیم اما استقلال باید 3 امتیاز این دیدار را کسب کند تا نتایج خوب تیم تداوم داشته باشد.» قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: «بازیکنان استقلال بلافاصله پس از دربی تمرینات خود را آغاز کرد‌ه‌اند و از آمادگی بالایی برای بازی امروز برخوردار بوده و ‌خوشبختانه مشکل خاصی ندارند.» 

وی درباره مسائل پیش آمده پس از شهرآورد نیز می‌گوید: «درهر صورت اشتبا‌هاتی بود که درباره آن با بازیکنان صحبت کردیم.» هیچ بازیکنی از استقلال اخراج نشده است و تنها بیژن کوشکی توبیخ شده که او نیز به تمرینات بازگشته است.  این درحالی است که طبق گزارش ایسنا، بیژن کوشکی و حسین کاظمی با رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی از همراهی آبی‌پوشان محروم خواهند بود. سرمربی استقلال همچنین درباره احضارش به کمیته انضباطی نیز گفت: «به کمیته انضباطی احضار نشد‌ه‌ام. درباره بازیکنان احضار شده نیز وضعیت آنها‌ پس از این بازی مشخص می‌شود.»

استقلال پس از تساوی در شهرآورد تهران و در شرایطی که در آخرین لحظات بازی 3 امتیاز بازی بزرگ را از دست داد امروز در ورزشگاه‌ آزادی میزبان مقاومتی است که با هدایت غلامحسین پیروانی با 10 امتیاز در رده هشتم قرار دارد.

شیرازی‌‌ها ثابت کرد‌ه‌اند که در تهران همیشه حریف سرسختی بود‌ه‌اند و سرخابی‌‌ها هیچگاه کار ساد‌ه‌ای برابر مقاومت و برق‌شیراز نداشته‌اند. موضوعی که سرمربی مقاومت با اشاره به آن می‌گوید: «همیشه برای استقلال و پرسپولیس حریف سرسختی بود‌ه‌ایم. در این بازی نیز مطمئن باشید با یک ترکیب هجومی استقلال را تحت‌فشار قرار خواهیم داد.» 

غلامحسین پیروانی تأکید کرد: «هفته پیش دربی شیراز را ناعادلانه واگذار کردیم و در این بازی قصد داریم با شکست استقلال آن بازی را فراموش کنیم.» نکته جالب توجه اینکه هر دو تیم پس از شهرآورد شیراز و تهران رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند، با این تفاوت که پیروانی در دربی شیراز ناکام مانده است. قضاوت این دیدار برعهده رحیم رحیمی‌مقدم خواهد بود.

پیکان – پگاه گیلان

پیکان بی‌تردید یکی از تیم‌‌های موفق لیگ هشتم بوده است. شاگردان مدیرروستا با 15 امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارند و ‌آماده می‌شوند در یک دیدار خانگی مقابل پگاه گیلان که با 7 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفته 3 امتیاز بازی را به دست آورند.

برق شیراز - سپا‌هان اصفهان

برقی‌‌ها آن‌قدر خوب بازی کرد‌ه‌اند که حتی اگر نام حریف آنها سپا‌هان  هم باشد می‌توان منتظر برد آنها بود. شاگردان محمد عباسی با 17 امتیاز و در حالی که یک بازی از سایر رقیبانشان در صدر جدول کمتر انجام داد‌ه‌اند بر رده نخست تکیه زد‌ه‌اند.  بی‌تردید نتیجه این بازی برای آن که سپا‌هان بار دیگر خود را مدعی سازد اهمیت بسیاری دارد اما فیرات و شاگردانش بدون شک روز دشواری را در شیراز تجربه خواهند کرد.

ذوب‌آهن - را‌ه‌آهن   

تیم دوم جدول رده‌بندی با 17 امتیاز به مصاف تیم شانزدهم جدول با 6 امتیاز می‌رود. بی‌تردید بر روی کاغذ باید تیم خوب ذوب‌آهن را در ورزشگاه فولاد شهر برنده این بازی دانست اما در مقابل را‌ه‌آهنی‌‌ها نیز محمود یاوری را که سابقه کار با ذوب‌آهن را داشته در رأس کادر‌فنی خود می‌بینند و امیدوارند که تجربیات مربی کار‌‌بلد فوتبال ایران بتواند آنها را از قعر جدول نجات دهد.

سایپا - پاس همدان

سایپا در این فصل به هیچ عنوان توقعات را برآورده نکرده است. جدال اندیشه‌‌های پیر لیت‌بارسکی، سرمربی سایپا و وینگوبگوویچ، سرمربی پاس می‌تواند در این دیدار جذابیت‌‌های ویژ‌ه‌ای را به همراه داشته باشد. لیت‌بارسکی در صورت باخت شرایط سختی پیدا خواهد کرد.

فولاد خوزستان – مس کرمان

شاید این هم یکی از بدشانسی‌‌های همیشگی مجید جلالی باشد که در روز‌های پرفراز و نشیب کاری‌اش باید با تیم‌‌های قدرتمند روبرو شود. فولاد خوزستان تیمی که با 8 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفته است در یک بازی خانگی پذیرای مس کرمان 15 امتیازی و رده پنجمی خواهد بود. بی‌تردید تماشاگران اهوازی تحمل از دست‌دادن امتیاز در این بازی را نخواهند داشت و شاگردان مجید جلالی ناچار به کسب پیروزی در مقابل مس کرمان هستند.

صبا باتری قم – استقلال اهواز

صباباتری با پشت‌سر‌گذاشتن ناکامی‌‌های ابتدای فصل به آرامی در جدول پیشرفت کرده با 10 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد. در مقابل نیز تیم استقلال اهوازی در حالی به میدان می‌رود که با کسب 3 امتیاز دربی اهواز جان تاز‌ه‌ای گرفته و با 9 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد. البته نام فیروز کریمی در استقلال اهواز همواره در کنار یکدیگر مطرح بوده است و سرمربی صباباتری انگیزه بسیاری دارد تا باشگاهی را که در ابتدای فصل و همکاری با او رضایت نداد شکست دهد.

ملوان انزلی – پیام خراسان

تیم ملوان با 7 امتیاز در مکان پانزدهم جدول و پیام با 3 امتیاز در جایگاه هجدهم قرار دارد. بی‌تردید در نبرد ته جدولی‌‌ها ملوان به دنبال کسب پیروزی و صعود در جدول خواهد بود. هر چند که پیام نیز چیزی برای از‌دست‌دادن ندارد و به امید کسب امتیاز پای در میدان خواهد گذاشت.

کد خبر 65135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز