همشهری آنلاین: هفته‌ دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور روزهای سه‌شنبه (16 مهر) و چهارشنبه هفته‌جاری با انجام 9 بازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در مهمترین دیدارهای هفته‌ دهم استقلال تهران میزبان مقاومت شهید سپاسی شیراز است. برق شیراز نیز به مصاف سپاهان می‌رود و پرسپولیس باید در مشهد با ابومسلم دیدار کند.

برنامه‌ی دیدارهای هفته دهم بدین شرح است:‌

سه‌شنبه 16 مهر


* استقلال تهران - مقاومت شهید سپاسی شیراز (ورزشگاه آزادی تهران)، داوران: رحیم رحیمی‌مقدم - جواد تقی‌پور و حسین خانبان

استقلال تهران پس از تساوی در داربی تهران و در شرایطی که در آخرین لحظات بازی 3 امتیاز شیرین داربی بزرگ تهران را از دست داد، اکنون در خانه میزبان مقاومتی است که با 10 امتیاز در رده‌ هشتم قرار دارد و تنها با یک امتیاز کمتر در کنار استقلال رده هفتمی قرار گرفته است.

* پیکان قزوین - پیگاه گیلان (ورزشگاه شهید رجایی قزوین)، داوران: احمد صالحی - رسول فروغی و حسین سنجری

پیکان بی‌تردید یکی از تیم‌های موفق لیگ هشتم بوده است. شاگردان مدیرروستا با 15 امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارند و ‌آماده می‌شوند در یک دیدار خانگی مقابل پگاه گیلان که با 7 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفته 3 امتیاز بازی را به دست آورند.

برتری پیکان در این بازی موقعیت ذوالفقارنسب را در پیگاه گیلان به خطر می‌اندازد. بنابراین این تنها انگیزه‌ای است که تیم شمالی را برای کسب امتیاز در قزوین صاحب انگیزه می‌سازد. در هر صورت اندیشه‌های مدیر روستای جوان در این بازی مقابل یکی از مربیان باسابقه و زیرک ایران محک می‌خورد.


* برق شیراز - سپاهان اصفهان (ورزشگاه حافظیه‌ی شیراز)، داوران: سعید مظفری‌زاده - داوود رفعتی و حسین عباسی

برقی‌ها آن‌قدر خوب بازی کرده‌اند که حتی اگر نام حریف این تیم سپاهان اصفهان نیز باشد باز هم می‌توان به تیم برق برای موفقیت امید صددرصد داشت. شاگردان محمد عباسی با 17 امتیاز و در حالی که یک بازی از سایر رقیبانشان در صدر جدول کمتر انجام داده‌اند بر رده‌ نخست تکیه زده‌اند. سپاهان اصفهان نیز با 12 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد.

* ذوب آهن اصفهان - راه آهن شهر ری (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)، داوران:‌ نوید مظفری - رضا سخندان و مسعود فرح‌نیا

تیم دوم جدول رده‌بندی با 17 امتیاز به مصاف تیم شانزدهم جدول با 6 امتیاز می‌رود. بر روی کاغذ باید تیم خوب ذوب آهن را در ورزشگاه فولاد شهر برنده‌ این بازی دانست. اما در مقابل راه‌آهنی‌ها نیز محمود یاوری را که سابقه کار با ذوب آهن را داشته است در راس کادر فنی خود می‌بینند و امیدوارند که تجربه‌های مربی کار بلد فوتبال ایران بتواند آنها را از قعر جدول نجات دهد. یک امتیاز از این بازی نیز برای راه‌ آهن حیاتی خواهد بود هر چند که شاگردان منصور ابراهیم زاده به کمتر از 3 امتیاز قانع نخواهند بود.


* سایپا کرج - پاس همدان (ورزشگاه انقلاب کرج)، داوران: شاهین حاج‌بابایی - علیرضا کهوری و رحیم شاهین

سایپا در این فصل به هیچ عنوان توقعات را برآورده نساخته است. ‌آنها پس از گلباران شدن در مقابل ذوب‌ آهن و در حالی که با 5 امتیاز در مکان هفدهم جدول قرار دارند در یک بازی خانگی به مصاف پاس همدان می‌روند هر چند که این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده، اما اگر سایپا نتواند پاس همدان را شکست دهد آینده‌ شغلی سرمربی آلمانی این تیم به خطر خواهد افتاد به خصوص اگر تیم همدانی بتواند 3 امتیاز این بازی را به دست آورد.

* فولاد خوزستان – مس کرمان (ورزشگاه تختی اهواز)، داوران:‌ یدالله جهانبازی – مجید شمس و سعید زارع

شاید این هم یکی از بدشانسی‌های همیشگی مجید جلالی باشد که در روزهای فراز و نشیب کاریش باید با تیم‌های قدرتمند روبرو شود. فولاد خوزستان تیمی که با 8 امتیاز در رده‌ دوازدهم قرار گرفته است در یک بازی خانگی پذیرای مس کرمان 15 امتیازی و رده پنجمی خواهد بود. تماشاگران اهوازی تحمل از دست دادن امتیاز در این بازی را نخواهند داشت و شاگردان مجید جلالی ناچار به کسب پیروزی در مقابل مس کرمان هستند. اما در مقابل مس نیز با پرویز مظلومی که خود سالها تجربه‌ حضور در فوتبال خوزستان را داشته نشان داده‌اند که توانایی کسب امتیاز از هر بازی را دارند و شاید مظلومی حکم پایان کار مجید جلالی را در فولاد خوزستان امضا کند.


* صبا باتری قم – استقلال اهواز (ورزشگاه یادگار امام قم )، ‌داوران: تورج حق‌وردی – محسن فریمانی و علی موغلی

صباباتری با پشت سر گذاشتن ناکامی‌های ابتدای فصل به آرامی در جدول پیشرفت می‌کند این تیم با 10 امتیاز در رده‌ نهم جدول قرار دارد. در مقابل تیم استقلال اهوازی در حالی به میدان می‌رود که با کسب 3 امتیاز داربی اهواز جان تازه‌ای گرفته و با 9 امتیاز در رده‌ یازدهم جدول قرار دارد. جالب‌ترین نکته‌ این بازی مصاف فیروز کریمی و اکبر میثاقیان با یکدیگر است و هر دو تیم به 3 امتیاز این بازی نیاز دارند به خصوص اکبر میثاقیان که نمی‌خواهد تجربه‌ ناموفق دیگری را در تیم اهوازی سپری کند البته نام فیروز کریمی در استقلال اهواز همواره در کنار یکدیگر مطرح بوده است و سرمربی صباباتری انگیزه‌ بسیاری دارد تا باشگاهی را که در ابتدای فصل و همکاری با او رضایت نداد شکست دهد.


* ملوان انزلی – پیام خراسان (ورزشگاه تختی انزلی)، داوران: سعادت باغبان، علیرضا یزدانی و بهرام نقوی

تیم ملوان با 7 امتیاز در مکان پانزدهم جدول و پیام با 3 امتیاز در جایگاه هجدهم قرار دارد.  در نبرد ته جدولی‌ها ملوان به دنبال کسب پیروزی و صعود در جدول خواهد بود. هر چند که پیام نیز چیزی برای از دست دادن ندارد و به امید کسب امتیاز پای در میدان خواهد گذاشت. نتیجه‌ی این بازی نیز تاثیر مستقیم در ادامه‌ فعالیت محمد احمدزاده و خداداد عزیزی سرمربیان دو تیم خواهد داشت.

چهارشنبه 17 مهر

* ابومسلم مشهد – پرسپولیس تهران (ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد)، داوران‌: خداداد افشاریان، مرتضی کریمی و صفدر احمدی

حسن ختام دیدارهای هفته‌ دهم یکی از بازی‌هایی است که همواره در خاطره‌ فوتبال ایران یادآ‌ور دیدارهای جذاب و تماشایی بوده است. ابومسلم مشهد در هر وضعیت و در هر رده‌ای از جدول که باشد رقیبی سرسخت برای پرسپولیس خواهد بود. تیم برگی‌زر اکنون با 7 امتیاز در رده‌ سیزدهم جدول قرار دارد و پرسپولیس با 15 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفته است. با این حال ابومسلم تیمی است که می‌تواند روز دشواری را برای پرسپولیس رقم بزند.

پرسپولیس دو هفته‌ی پیش با 3 امتیاز شیرین از مشهد بازگشته است اما این بار رقیب پرسپولیس تیمی سخت‌کوش‌تر از پیام است. ابومسلم در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌رود که 3 بازیکن کارساز خود در فصل پیش را در ترکیب پرسپولیس می‌بیند. محمد منصوری – ایوان پتروویچ و فرانک آتسو بازیکنانی هستند که در این دیدار می‌توانند گره کور بازی را باز کرده و با توجه به شناخت از تیم سابق خود سند برتری پرسپولیس مقابل ابومسلم را امضا کنند. باید دید شاگردان برگی‌زر پرسپولیس را شوکه می‌کنند و یا تیم افشین قطبی یک بار دیگر با دست پر از مشهد باز می‌گردند.

 تمامی بازی‌های هفته‌ دهم در ساعت 15 و 45 دقیقه بعدازظهر برگزار می‌شود.

کد خبر 65090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز