چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس، خسته از شهرآورد سخت و نفس‌گیر به ایستگاه دهم لیگ رسیده، ‌جایی که ابومسلم سختکوش انتظارش را می‌کشد و قطبی به خوبی می‌داند که تکرار پیروزی پرگل فصل گذشته آسان نخواهد بود.

سیاه‌جامگان همیشه حریفان سختی برای دو قطب فوتبال پایتخت بوده‌اند. فصل گذشته اما خداداد نتوانست تیم قطبی را در مشهد متوقف کند و ابومسلم با نتیجه 3 بر صفر تسلیم شد. در بازی برگشت ابومسلم به همراه پرویز مظلومی چهره دیگری پیدا کرد و تا آخرین ثانیه‌ها در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس پیش بود.

سومین ملاقات قطبی و ابومسلم با حضور مربی دیگری  روی نیمکت تیم مشهدی روی خواهد داد. این بار برگی‌زر به عنوان سرمربی، سیاه‌جامگان را هدایت می‌کند و در پی نتایج ضعیف هفته‌های اخیر به کسب امتیازات این بازی خانگی نیاز دارد.

 تغییرات احتمالی در ترکیب پرسپولیس

 پرسپولیس روز جمعه چهره متفاوتی نسبت به بازی‌های گذشته داشت. امیر قلعه‌نویی نقاط ضعف تیم قطبی را خصوصاً در خط دفاع نمایان ساخت و حالا سرمربی پرسپولیس در اندیشه حل مشکلات فنی تیمش خواهد بود.

قطبی با توجه به مشکلات تیمش در دربی تغییراتی در ترکیب اصلی ایجاد می‌کند و پرسپولیس را در این بازی با چهره متفاوتی به زمین می‌فرستد. او که امیدوار بود تا پایان هفته دهم به ترکیب اصلی و ثابت تیمش دست یابد باز هم ابهامات زیادی خواهد داشت.

شاید واعظی و کریم باقری تنها بازیکنانی باشند که از حضور خود در ترکیب اصلی اطمینان دارند. البته سپهر حیدری هم چنین وضعیتی دارد. در خط دفاعی پرسپولیس اما احتمال خروج آتسو از ترکیب و حضور شیری در مرکز خط دفاع بسیار زیاد است. قطبی با استفاده از شیری در این پست به دفاع خطی تیمش عمق بیشتری خواهد داد و از سرعت شیری در این پست استفاده می‌کند. در این شرایط پژمان نوری و علیرضا محمد در دو سمت خط دفاع قرار می‌گیرند.

مازیار زارع  در کنار کریم باقری بازی می‌کند و پتروویچ، کریمی و محمد منصوری مثلث هجومی خط میانی را شکل می‌دهند. توره هم تک مهاجم پرسپولیس در این مسابقه خواهد بود.
قطبی در آخرین تمرینات تیمش از این ترکیب استفاده کرد و نیکبخت را در ترکیب اصلی قرار نداد. سرمربی پرسپولیس البته از بازی آتسو و نیکبخت مقابل استقلال رضایت ندارد و به همین دلیل نمی‌خواهد این دو بازیکن را مقابل ابومسلم در ترکیب اصلی بگذارد.

ابومسلم مثل پرسپولیس

ابومسلم مانند پرسپولیس  با آرایش 1-3-2-4 بازی می‌کند که تقابل  2 تیم با یک سیستم، مهره‌های متفاوت و تفکرات دو مربی جالب توجه خواهد.

 جواد رزاقی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برای این تیم بازی کند، ‌وحید عسگری هم به همین دلیل  در این مسابقه حضور نخواهد داشت.

گردان در این بازی دروازه‌بان ابومسلم خواهد بود. اظهاری، بیات، ‌چاهجویی و ناصحی در خط دفاع بازی می‌کنند. خانی و حقدوست 2 هافبک دفاعی ابومسلم خواهند بود. شهرکی، ‌بائو و دانشدوست مثلث تهاجمی سیاه‌جامگان در این دیدار هستند و عرفان اولروم
 تک مهاجم مشهدی‌ها است که سابقه خوبی در گلزنی به پرسپولیس و استقلال دارد.

تقابل 33 ساله

پرسپولیس و ابومسلم امروز برای بیست و هشتمین بار در رقابت‌های رسمی به مصاف هم می‌روند و اولین دیدار این 2 تیم به سال 1354 بازمی‌گردد.

در تاریخ 33 ساله بازی‌های این 2 تیم پرسپولیس 15 بار به پیروزی رسیده،‌ ابومسلم 4 بار موفق به شکست حریف سرخپوش شده و 8 مسابقه با تساوی به پایان رسیده است. فصل گذشته بازی‌های این 2 تیم با نتایج پر گلی به پایان رسید.

بازی رفت در هفته سوم رقابت‌های لیگ‌برتر به میزبانی ابومسلم برگزار شد و شاگردان قطبی با نتیجه پر گل 3 بر صفر به پیروزی رسیدند. خلیلی در آن مسابقه 2 گل به ثمر رساند و نیکبخت دیگر گل سرخ‌پوشان را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه تیم خداداد کرد. دیدار برگشت 2 تیم هم با اتفاقات جالبی همراه بود.

پرسپولیس و ابومسلم در بازی برگشت به تساوی 3 بر 3 دست یافتند اما هر سه گلزن ابومسلم در این مسابقه پیراهن سرخ را برتن دارند. در آن بازی پتروویچ، آتسو و کریم باقری زننده 3 گل ابومسلم بودند که در این مسابقه هر 3 برای پرسپولیس بازی می‌کنند. در بازی برگشت فصل گذشته آقایی، ‌نیکبخت و ماته زننده 3 گل پرسپولیس مقابل تیم خراسانی بودند. این 3 گل در نیمه‌دوم بازی به دست آمد و سرخ‌ها در آخرین ثانیه‌ها از شکست گریختند.

 پیروانی:باید مشکلات خط دفاعی پرسپولیس را حل کنیم

افشین پیروانی مربی پرسپولیس پیش از این دیدار گفت:«باید پرونده دربی را تمام‌ شده بدانیم و بیش از حد به آن دامن نزنیم. امتیازها را با استقلالی‌ها با وجود شایستگی تقسیم کردیم. اگر هر کاری انجام دهیم، نمی‌توانیم به 3 امتیاز آن برسیم.»

پیروانی عنوان کرد: « امروز بدون شک دنبال 3 امتیاز هستیم چون می‌خواهیم به قهرمانی نزدیک باشیم. امیدواریم کریم باقری، مسعود زارعی، ایوان پتروویچ و مهدی واعظی را حتما در اختیار داشته باشیم چون هر کدام آنها وزنه سنگینی برای پرسپولیس هستند.»  پیروانی درباره مشکلات خط دفاعی گفت: «از لحاظ فردی بهترین مدافعان ایران را داریم، اما در دفاع تیمی‌مشکل داریم. وظیفه کادرفنی این است که با تمرینات بیشتر، این مشکل را حل کند تا در بازی‌های سرنوشت‌ساز دچار مشکل نشویم.»

حضور باقری در ابهام

دکتر زرینه پزشک پرسپولیس به  فارس گفت: «با توجه به کشیدگی پای کریم باقری سعی کردیم او در تمرین امروز(دیروز) به مدت 15 دقیقه تمرینات کم‌فشاری را انجام دهد تا وضعیتش مشخص شود.»

وی افزود: «باقری بدون شک به مشهد سفر خواهد کرد و با توجه به آزمایش نهایی تکلیف او قطعاً  قبل از دیدار با ابومسلم برای حضور در ترکیب پرسپولیس مشخص می‌شود.»

کد خبر 65244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز