مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

آخرین باری که طناب زدید کی بود؟ احتمالا سال‌ها پیش وقتی بچه بوده‌اید. ولی شاید الان به دلیلی مهمی که در ادامه می‌خوانید، وقتش است یکبار دیگر طناب را دستتان بگیرید.

طناب زنی

به گزارش همشهری آنلاین، تحقیقات نشان می‌دهد طناب زدن می‌تواند ضربان قلب شما را تقویت کند که آمادگی قلبی و عروقی را بیشتر می‌کند، مثل دویدن کالری می‌سوزاند و سیستم ایمنی شما تقویت می‌کند و احتمالا غافلگیر می‌شوید اگر بدانید سلامت استخوان‌ها را هم بیشتر می‌کند.

مطالعه جدیدی در مجله استخوان و متابولیسم مواد معدنی نشان می‌دهد ۲ بار در هفته ۲۰ دقیقه طناب زدن به طور قابل ملاحظه‌ای استحکام استخوان‌ها را در زنان جوان بهبود می‌بخشد.

طناب زدن فوایدی برای استخوان‌ها دارد که توسط موسسات مختلف از جمله انجمن سلطنتی پوکی استخوان برای جلوگیری از اثرات این بیماری توصیه می‌شود. پوکی استخوان سه‌ونیم میلیون بریتانیایی را درگیر می‌کند و مشخصا در زنان یائسه که سطح هورمون محافظ استخوان استروژن در آنها کاهش می‌یابد، شایع است.

لئون ورملی متخصص تناسب اندام می‌گوید: «طناب زدن یکی از حرکاتی است که همیشه خوب است. زنانی که  تا به حال این کار را نکرده‌اند، به سرعت آن را شروع کنند. من مراجعانی داشته‌ام که در ۷۰ سالگی شروع به این کار کرده‌اند.»

یکی از دلایلی که طناب زدن برای استخوان‌ها خوب است، تاثیرات آن بر جلوگیری از پوکی استخوان است.

ارج تیروچلوام، سرمربی Performance Physique می‌گوید: «فشار مکرری که طناب زدن به استخوان‌ها وارد می‌کند، باعث می‌شود استخوان خودش را بازسازی کند، استخوان جدید ساخته شود و آن را محکم‌تر می‌کند. وقتی سرما می‌خوریم و بدن می‌لرزد تا گرم شویم، هم در واقع همین اتفاق می‌افتد. بدن به هر محرکی جواب می‌دهد و خودش را تطبیق می‌دهد تا زنده بمانیم.»

او توضیح می‌دهد وقتی طناب می‌زنید بدن می‌گوید توده عضلانی به‌خودی‌خود کافی نخواهد بود و استخوان شروع به بهبود خودش می‌کند. این کار به نوبه خود می‌تواند به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان و پوکی استخوان کمک کند.

این تأثیر در مطالعات متعدد ثابت شده است. از جمله در سال ۲۰۱۰ که محققان از دانشگاه شفیلد و هال به این نتیجه رسیدند طناب زدن و پریدن بر افزایش تراکم توده استخوانی به ویژه در زنان یائسه موثر است.

به گزارش مجله استخوان و متابولیسم مواد معدنی، این مطالعه همچنین اشاره می‌کند که فعالیت عادی روزانه باعث تشکیل استخوان نمی‌شود. جدا از این به عنوان یک تمرین هوازی طناب‌زنی به سیستم لنفاوی بدن کمک می‌کند و سیستم ایمنی را با بهبود جریان خون و چرخش سلول‌های ایمنی تقویت می‌کند.

ورملی می‌گوید طناب زدن ماهیچه‌های اصلی را در پاها فعال می‌کند: «وقتی می‌پرید، مرکز ثقل را به هم می‌ریزید. بنابراین عضلات شما به سختی کار می‌کنند تا تعادل شما حفظ شود که این کار برای هماهنگی و تمرکز مفید است.»

منبع: Dailymail / مترجم: شقایق عرفی‌نژاد

کد خبر 650198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha