مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: وضعیت ترافیکی 16 سال آینده (سال 1400) بزرگراه امام علی(ع) که پس از تکمیل قرار است حدفاصل بزرگراه ارتش در شمال تا بزرگراه دولت‌آباد در محدوده جنوب شرق تهران را شامل شود توسط شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شبیه‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار ما، مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد تکمیل این بزرگراه به عنوان راه اتصال شمال و جنوب شرق تهران نقش بسیار مهمی در افزایش سرعت حرکت وسایل نقلیه و حل مشکل ترافیک در اکثر معابر مهم شرق تهران از قبیل خیابانهای شهید مدنی، دماوند، شهید نامجو، نبرد، 17 شهریور، 10 فروردین و بزرگراه بسیج (افسریه) تا سال  1400 خواهد داشت . به گفته افندی‌‌زاده مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک به منظور بررسی چگونگی عبور و مرور پس از احداث این بزرگراه حدفاصل مسیل باختر تا بزرگراه دولت‌آباد با 4خط عبوری مطالعات ترافیکی صورت گرفته شده است.
وی افزود: تمام تقاطعات این بزرگراه با معابر موجود در مسیر خود به صورت غیرهم‌سطح طراحی شده است و برای ارتباط مناسب میان دو معبر، در اکثر این تقاطعات حرکت‌های گردش به راست از طریق رمپهای مفروض در چهار کنج تقاطع تامین می‌شوند و حرکت‌های گردش به چپ با استفاده از دوربرگردان‌های طراحی‌شده در معابر فرعی (معابر متقاطع با بزرگراه امام علی) و رمپهای مذکور انتقال می‌یابند به گونه‌ای که در محل تلاقی بزرگراه امام علی با معابر مسیل باختر، سبلان، مدنی، دماوند، صفا، پیروزی و کرمان دسترسی‌ها به این شکل تامین شده است.
افندی‌زاده از افزایش 45 درصدی عبور و مرور در هنگام صبح و ساعت اوج ترافیک در بزرگراه امام علی سخن می‌گوید که به ویژه به دلیل عدم گنجایش معابر اطراف این محدوده 4500 وسیله نقلیه در ساعت به این بزرگراه هدایت می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش جنوبی نیز حدود 3 هزار وسیله در ساعت جریان دارد که این حجم در ساعت اوج صبح 35 درصد افزایش خواهد یافت.
به گفته افندی‌زاده در اکثر تقاطعات حجم حرکات گردشی به سمت بخش مرکزی شهر در ساعات غیراوج مناسب است به گونه‌ای که در تقاطع‌های امام علی – سبلان، دماوند- امام علی، پیروزی- امام علی و بزرگراه بعثت و بزرگراه آزادگان با امام علی در ساعات غیراوج حجم حرکات گردش به طور متوسط حدود 1400 وسیله نقلیه در ساعت خواهد بود که در ساعت اوج صبح 30 درصد افزایش می‌یابد. افندی زاده  افزود: این حجم اولین تغذیه‌کننده محور جنوب به شمال بزرگراه امام علی به شمار می‌رود و عموماً شامل وسایل نقلیه‌ای است که در سال 1400 از شهرک مشیریه و نواحی اطراف به سمت شمال در حرکت خواهند بود.
کد خبر 6498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز