همشهری آنلاین: سردار احمدی مقدم در مراسم افتتاح نمایشگاه ناجا با بعید دانستن انتصاب خود به سمت وزارت کشور از شهادت تعدادی از گروگان‌های گروه‌های تروریستی خبر داد.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم که امروز (14 مهر)  برای افتتاح نمایشگاه ناجا در مجلس حضور یافته بود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به اعلام کردان مبنی بر فریب خوردن در دریافت مدرک تحصیلی در امنیت داخلی کشور مشکلی بوجود نمی‌آید گفت: در کشور رکنی به نام شورای امنیت وجود دارد که امنیت کشور توسط این شورا تامین می‌شود.

احمدی مقدم یادآور شد: دستگاه‌های مختلفی مانند وزارت اطلاعات، ناجا، سپاه، بسیج و دادستانی در شورای امنیت کشور عضویت دارند و مسائلی مانند موضوعات مطرح شده درباره وزیر کشور ربطی به هم پیدا نمی‌کند و مشکلی در امنیت کشور وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: مسئله‌ای که درباره وزیر کشور بوجود آمده موضوع دیگری است که باید درجای خود رسیدگی شود و پاسخگویی صورت گیرد. تصور من این نیست که این موضوع خللی در امنیت پیش بیاورد ، چون هم این موضوع ربطی به امنیت داخلی ندارد و هم واحدهای امنیتی آمادگی کامل و هماهنگی لازم را دارند.

احمدی مقدم در پاسخ به خبرنگاری که پرسید شما گفته‌اید خبر سرپرستی خود را به وزارت کشور شنیده‌اید و آیا قرار است تغییراتی در مدیریت این وزارتخانه صورت بگیرد اظهار داشت: من اطلاعی ندارم. روزی که در مجلس گزارش مدرک تحصیلی وزیر کشور قرائت شد در مجلس این شایعه مطرح شد و بعدش هم با من تماس گرفتند و مطلب را به من گفتند اما موضوع تایید شده‌ای نیست.

خبرنگاری از فرمانده ناجا درباره توانایی کردان در اجرای انتخابات خاطر نشان کرد: من صلاحیت اظهار نظر درباره انتخابات را ندارم و آنچه در تخصص ما است ایجاد امنیت در انتخابات است و هیچ مشکلی در این باره پیش نخواهد آمد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره کنار گذاشته شدن افشار از معاونت سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: آقای افشار بیشتر چهره فرهنگی است و چهره فرهنگی افشار به چهره نظامی او غلبه دارد و نمی‌شود از افشار به عنوان چهره نظامی یاد کرد و البته باید علت این تغییر را از خود افشار سئوال کرد.

احمدی مقدم تاکید کرد: در همان ابتدا برخی دوستان با من مشورت کردند و من نظر موافقی با این اقدام (معاونت سیاسی افشار) نداشتم و به آنان گفتم اگر این کار نشود بهتر است.

یکی از خبرنگاران درباره تعداد دقیق گروگان‌هایی که در قضیه پاسگاه سراوان به شهادت رسیده اند سئوال کرد که فرمانده ناجا در پاسخ گفت: طبق قراینی که توسط مسئولان امنیتی به دست آمده به نظر می‌آید تعدادی از این گروگان‌ها به شهادت رسیده‌اند اما اینکه تعداد دقیق چند نفر است اطلاعات دقیقی در دست نیست و اگر اطلاعات دقیقی به دست ما برسد قطعا اعلام خواهیم کرد.

به گزارش مهر ، وی در خصوص همکاری مقامات پاکستانی در این ماجرا یادآور شد: شرایط سیاسی پاکستان چندان مساعد نیست چون دولتی که ما با آنها درباره گروگانها مذاکره کرده بودیم به طور کامل تغییر کرده اما همچنان با جدیت این قضیه را از مقامات پاکستانی پیگیری می‌کنیم و پاکستان در این رابطه مسئول است.

خبرنگاری از احمدی مقدم سئوال کرد که آیا در صورت پیشنهاد شدن پست وزارت کشور این پیشنهاد را خواهد پذیرفت، که فرمانده ناجا در پاسخ گفت: بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد و من به کارم علاقه‌مند هستیم و تصور می‌کنیم اگر هر کس در رشته تخصصی خود کارهایش را پیش ببرد موفق‌تر باشد.

وی در خاتمه در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون مدرک تحصیلی کردان وزیر کشور گفت: مهمترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران اعتماد مردم است و نباید اجازه دهیم این سرمایه ضربه بخورد.

کد خبر 64974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز