اثر انگشت به جا مانده در خودروی مسروقه، تنها سرنخ پلیس برای شناسایی باند مخوفی بود که دست به سرقت مسلحانه و قاچاق مهمات در خوزستان می‌زد.

سردسته این باند یک مجرم سابقه‌دار بود که هر بار بعد از آزادی از زندان، باند جدیدی راه‌اندازی می‌کرد و فعالیت مجرمانه خود را از سر می‌گرفت.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان برای دستگیری اعضای این باند به‌دنبال شکایت‌های متعددی آغاز شد که از سرقت مسلحانه خودرو و لوازم داخل آن حکایت داشت.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارقان از اعضای یک باند حرفه‌ای هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به سرقت خودرو کرده و در یک چشم به‌هم زدن پا به فرار می‌گذارند.

این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد آنها در همه این سرقت‌ها از یک شگرد استفاده کرده‌اند.

در حالی که تلاش برای یافتن ردی از اعضای این باند ادامه داشت، کارآگاهان موفق شدند یکی از خودروهای مسروقه را که اعضای باند بعد از اوراق کردن در حوالی شهر رها کرده بودند، کشف کنند.

با کشف یک اثر انگشت ناقص در داخل خودرو، تیم تشخیص هویت آگاهی وارد عمل شد و بررسی‌های تخصصی روی این سرنخ آغاز شد.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات علمی موفق به بازسازی این اثر انگشت شده بودند، در ادامه بررسی‌ها دریافتند این اثر انگشت متعلق به یک سارق سابقه‌دار به نام سعید است که تا‌کنون چندین بار به اتهام‌های مختلف دستگیر و راهی زندان شده است.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد هر بار بعد از آزادی از زندان، باند جدیدی راه‌اندازی می‌کرد و فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر می‌‌گرفت.

وقتی مشخص شد سعید چند روز قبل به اتهام کیف قاپی و سرقت تلفن همراه از سوی پلیس اهواز دستگیر و راهی زندان شده است، کارآگاهان با دستور قضائی وی را از زندان به اداره آگاهی منتقل و بازجویی از او را آغاز کردند.

متهم در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد که بعد از آزادی از زندان یک باند سرقت تشکیل داده و با همکاری 2 سارق دیگر اقدام به سرقت خودرو در سطح استان می‌کرد.

بعد از اعترافات سردسته باند، کارآگاهان مخفیگاه 2 همدست او را نیز شناسایی کردند و در یک عملیات ضربتی قدم به آنجا گذاشتند.

سرهنگ مختاری‌فرد- رئیس پلیس آگاهی خوزستان- با بیان این خبر گفت: با دستگیری این 2 متهم، ماموران موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه آنها که محل مخفی کردن اموال مسروقه بود، علاوه بر ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه و میلیون‌ها تومان چک پول و وجه نقد سرقتی، 6 هزار و 100 فشنگ جنگی نیز کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند در بازجویی‌ها به سرقت خودرو و لوازم داخل آن و همچنین خرید و فروش مهمات اعتراف کرده‌اند، افزود: اعضای این باند هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 64793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز