وقتی پای دنبال کردن رویاهایتان میان است، سن مهم نیست و هیچ ضرب‌الاجلی وجود ندارد. اینجا جملاتی از کسانی نقل می‌کنیم که در سنین بالا رویایشان را محقق کردند.

Success - موفقیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک‌تایمز، شاید این جمله‌ها «رویای بزرگ داشته باشید»، «نگذارید ترس‌ها سر راهتان بایستند»، «یک کار جدید بکنید» الهام‌بخش شما باشد تا به رویایتان برسید:

«دیردره وولونیک» که در ۶۶ سالگی از ال کاپیتان معروف به ال کپ (دیواره مرتفع پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا) بالا رفت: پیش از هرچیز باید از خودتان بپرسید چرا فکر می‌کنید نمی‌توانید کاری را انجام دهید و اگر می‌توانید به آن جواب دهید. همیشه یک نفر بوده که در هر مرحله از زندگی به شما می‌گفته چه بخورید، چه بپوشید یا بدون دارو نمی‌توانید بخوابید. همه این‌ها بی‌معنی است. شما می‌توانید برای خودتان تصمیم بگیرید که قابلیت انجام چه کارهایی را دارید. بسیار ناراحت‌کننده است که افراد با خودشان می‌گویند وای من ۵۰ سالم است... من نمی‌توانم این کار را بکنم. حداقل سعی خودتان را بکنید. کسی چه می‌داند. شاید غافلگیر شدید!

فکر می‌کنید برای رسیدن به رویاهایتان دیر است؟ | سن فقط یک عدد است؛ باور ندارید این مطلب را بخوانید

«ویجایا سریواستاوا» که در ۶۸ سالگی شنا کردن را یاد گرفت: برای خودتان این انتخاب را قائل نشوید که تسلیم شوید. من هیچ‌وقت به بی‌خیال شدن فکر نکردم. اگر روی چیزی به شکل ذهنی سرمایه‌گذاری کرده‌ام، هیچ‌وقت آن را رها نکرده‌ام.

«رز یانگ» که در ۶۳ سالگی اسب‌سواری را یاد گرفت: هیچ‌وقت از این که به خاطر کاری که می‌کنید، مورد نقد قرار بگیرید، نترسید. نباید با این که بر چیزی تسلط ندارید، مشکل داشته باشید. نگذارید ترس‌هایتان سر راه شما قرار بگیرند. زمانی که سعی کنید کاری را که می‌خواهید انجام دهید، ترستان هم کم‌تر می‌شود.

«راس الیس» که اولین آلبوم موسیقی‌اش را در ۸۵ سالگی ضبط کرد: کاری کنید که دیگران را هم با خود درگیر کند. حتی یک نفر. بیرون آمدن از گوشه امن بعضی وقت‌ها فقط یک همراه می‌خواهد. گفته می‌شود خلاقیت چیزی است که به‌تنهایی به دست می‌آورید. نه! این‌طور نیست. کار را با کسانی انجام دهید که واقعا به اندازه شما برایشان جالب است.

فکر می‌کنید برای رسیدن به رویاهایتان دیر است؟ | سن فقط یک عدد است؛ باور ندارید این مطلب را بخوانید

«ریچارد کلین» که در ۴۰ سالگی به بالیوود رفت تا بازیگر شود: یک رویای بزرگ داشته باشید. بعد تمام پله‌هایی را که باید برای رسیدن به آن بالا بروید، در نظر بگیرید و بعد یک به یک آنها را طی کنید. همیشه موانعی هم وجود دارند. چیزهایی مثل عزیزانمان و پول می‌توانند مانع باشند. این کار اصلا راحت نیست. خیلی چیزها را باید قربانی کرد، ولی می‌توانید یک رویای بزرگ داشته باشید و آن را به حقیقت تبدیل کنید.

«مارتا پرویت» که کارش را در اپرا کنار گذاشت تا مزرعه خانوادگی‌شان در کنتاکی را اداره کند: اگر حس می‌کنید گیر کرده‌اید و درجا می‌زنید، مهم است که صبور باشید و نترسید. هر کاری که انجام می‌دهید به شما تجربه، مهارت و ابزار می‌دهد.

«فیلیس رافائل» که در ۸۰ سالگی عشق زندگی‌اش را پیدا کرد: کار جدیدی بکنید که معمولا انجام نمی‌دهید یا چیزی که اصلا برایش برنامه‌ریزی نکرده‌اید یا چیزی که واقعا مشتاق آن هستید. یک کلاس بازیگری بردارید یا در یک کلاس آشپزی شرکت کنید یا به تماشای موزه بروید. این کارها به شما اجازه می‌دهد با آدم‌های دیگر ارتباط برقرار کنید. می‌تواند زندگی‌تان را قابل تحمل‌تر کند. به کاری فکر کنید که دوست دارید انجام دهید و از کس دیگر بپرسید آیا می‌خواهد همراه شما این کار را انجام دهد. از این که این اتفاقات بیفتد نترسید.

«ورا جیجی» که در ۶۲ سالگی دوباره به نواختن ویولن سل پرداخت: از این که سراغ چیزی بروید که قبلا دوست داشته‌اید، نترسید. مردم خیلی زود به موضوع‌های مختلف نه می‌گویند. ما هیچ‌وقت بهترین دوست خودمان نبوده‌ایم. اشتیاق و مهارت شما هنوز سر جایش است و بیشتر از آنچه فکر کنید، به یادشان خواهید آورد. تمام اطلاعات درباره موسیقی که فکر می‌کردم به مرور زمان از یادم رفته در بخشی از مغز بود و تا زمانی که به آن مراجعه نکرده بودم، از آن خبر نداشتم.

فکر می‌کنید برای رسیدن به رویاهایتان دیر است؟ | سن فقط یک عدد است؛ باور ندارید این مطلب را بخوانید

کد خبر 647493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha