هفته‌نامه‌ی دوچرخه: در پایان مسابقه‌ی اختراعات جهانی ۲۰۲۱ هند، دانش‌آموزان مخترع ایرانی در رقابت با ۳۰ کشور جهان، با کسب سه نشان طلا اول شدند.

رتبه‌ی اول ایران در مسابقه‌ي اختراعات جهانی دانش‌آموزی هند

این مسابقه هر ساله تحت حمایت فدراسیون جهانی مخترعین و سازمان مالکیت‌های معنوی  مخترعان هند برگزار می‌شود و امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور دانش‌آموزانی از ۳۰ کشور جهان به صورت حضوری و هم‌چنین برخط (آنلاین) برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، مخترعان دانش‌آموز ایرانی در گروه‌های الکترونیک،‌هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی شرکت کردند. تیم متشکل از «مهربد بنی‌عامریان» و «آروین یعقوبی» به مدال طلا و جایزه‌ی ویژه‌ی مسابقات دست یافتند. موضوع اختراع این تیم، دستگاه بی‌سیم هوشمند برای کنترل گهواره‌ی بچه بود. تیم دو نفره‌ی «بهنام کریمی» و «علیرضا جعفری» نیز دیگر تیم طلایی ایران در این مسابقات بود. پروژه‌ی این تیم هم شناسایی اشکال هندسی به کمک پردازش‌تصویر بود. هم‌چنین تیم متشکل از «حسن کاکانژادی» و «کوشا رستمی» نیز به مدال طلا در این دوره از مسابقات رسیدند.

این سه تیم از برگزیدگان ششمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی ابن سینا بودند که هر سال برگزار می‌شود. هفتمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی ابن سینای امسال هم از بهمن آغاز خواهد شد.

کد خبر 644582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha