هفته‌نامه‌ی دوچرخه: شازده کوچولو به مار گفت: «آدم‌ها کجا هستند؟ در بیابان احساس تنهایی می‌کنم.» مار گفت: «میان آدم‌ها هم احساس تنهایی می‌کنی.»

نمايش نسخه‌ی دست‌نویس «شازده‌کوچولو»

این جمله‌ها از معروف‌ترین جمله‌های کتاب شازده‌کوچولو هستند. کتابی که هر کتاب‌خوان واقعی و حرفه‌ای حتماً آن را خوانده است. حالا و در این روزها، نسخه‌ی دست‌نویس داستان شازده‌کوچولو در موزه‌ی لوور پاریس به نمایش درآمده است. حس عجیبی باید باشد خواندن کلمه‌هایی که می‌دانی نویسنده‌اش سال‌های پیش آن‌ها را در تبعید و تنهایی نوشته است.

آنتوان دوسن اگزوپری در سال ۱۹۴۲ وقتی که در جزیره‌ی لانگ آیلند نیویوک در تبعید به سر می‌برد، این شاهکار معروف را نوشت. او که خلبان بود سرانجام در یک عملیات اکتشافی بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد و هیچ‌وقت اثری از او پیدا نشد. برخی می‌گویند او حتماً به دیدار دوست قدیمی‌اش شازده‌کوچولو رفته است!

نسخه‌ی دست‌نویس شازده‌کوچولو تا پیش از این در کتاب‌خانه‌ی موزه‌ی مورگان در ایالات متحده نگه‌داری می‌شد، اما اکنون تا ژوئن سال ۲۰۲۲ به موزه‌ی لوور پاریس امانت داده شده است تا علاقه‌مندان بتوانند از آن بازدید کنند. این اولین‌بار است که نسخه‌ی دست‌نویس شازده‌کوچولو در معرض نمایش عمومی قرار گرفته است.

خوب است بدانید داستان شازده‌کوچولو به ۳۰۰زبان ترجمه شده و سومین کتاب پرخواننده در دنیاست.

کد خبر 643368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha