هفته‌نامه‌ی دوچرخه: در هفته‌ی پ‍ژوهش و به همت گالری هنری پژوهشی «شهریاران»، بعد از شهرهایی چون تبریز و همدان و یزد، حالا گالری-مدرسه‌ی «خاتم» در یکی از مدارس منطقه‌ی یک تهران در محله‌ی ولنجک افتتاح شد.

گالري مدرسه

گالری هنری پژوهشی شهریاران که در فضای هنرهای تجسمی، یک گالری حرفه‌ای محسوب می‌شود، تمرکز سیاست‌های کاری خود را بر هنر پنهان قرار داده؛ چون معتقد است هنر، اصلاً میل شدیدی به پنهان‌شدن دارد تا بتوان به رنج پژوهش، گوشه‌هایی از آن را پیدا کرد و در زندگی به کار گرفت.

در همین راستا، این مجموعه در بخش آموزشی خود به‌دنبال راه‌اندازی پدیده‌ای به‌نام گالری-مدرسه در محله‌های مختلف است؛ شبیه به گالری‌-مدرسه‌ی خاتم. و حالا و در نخستین روزهای تأسیس این گالری-مدرسه،‌ تابلوها و مجسمه‌هایی از آثار «حمیدرضا جهانی» به نمایش درآمده است. در کنار آثار این هنرمند حرفه‌ای، طراحی و نقاشی‌های گروهی از نوجوانان هنرمند همان مدرسه هم به نمایش در آمده است.

پروژه‌ی گالری-مدرسه خاتم، علاوه بر راه‌اندازی یک گالری، به برگزاری مجموعه‌ای از دوره‌های کارگاهی هنر برای نوجوان هم توجه دارد که از سویی به گسترش هنر در میان نوجوانان و از سوی دیگر، به توسعۀ مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازد.

کد خبر 642828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha